Valsts kontrole: Ogres novada pašvaldības aģentūrās ir pieļauti pārkāpumi un nelietderīgi tēriņi

Ogres novada dome, veidojot aģentūras vairāku pašvaldības uzdevumu īstenošanai un ar tiem saistīto pakalpojumu sniegšanai, nav nodrošinājusi šo aģentūru darbības plānošanas dokumentu izstrādi, nav noteikusi to darbības rezultatīvos rādītājus, kā arī nav pietiekami uzraudzījusi aģentūru darbību, norāda Valsts kontrole (VK).

VK revīzijā ir konstatējusi nepamatotu izmaksu iekļaušanu aģentūru pakalpojumu izcenojumos, negūtus ieņēmumus par aģentūru sniegtajiem pakalpojumiem, Publisko iepirkumu likumā noteikto procedūru neievērošanu, pašvaldības funkciju izmaksu un darbinieku atlīdzības nepamatotu palielinājumu. Neievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus, aģentūru darbiniekiem ir izmaksātas piemaksas, prēmijas, pabalsti un naudas balvas 20 tūkstošu latu apmērā. Pretēji likumā noteiktajam bez publisko iepirkumu procedūru piemērošanas aģentūrās "Mālkalne", "Rosme" un "Dziednīca" ir izlietoti 117 tūkstoši latu. Savukārt pašvaldības aģentūras "Rosme" grāmatvedības uzskaites reģistros ir konstatētas būtiskas neatbilstības (nav iegrāmatoti visi attaisnojuma dokumenti) un nav iekārtota atsevišķa uz maksas pakalpojumiem attiecināmo izmaksu uzskaite, līdz ar to VK nebija iespējams pārbaudīt aģentūras pakalpojumu izcenojumu pamatotību.

Pēc revīzijas VK ir sniegusi pašvaldībai vairākus ieteikumus, kurus ieviešot, tiks nodrošināta pašvaldības institucionālās sistēmas pilnveidošana.

Revīzija "Ogres novada pašvaldības izveidoto aģentūru darbības efektivitāte, ekonomiskums un atbilstība normatīvo aktu prasībām, nodrošinot pašvaldības autonomo funkciju realizāciju" ir veikta par laika posmu no 2009.gada 1.janvāra līdz 2011.gada 30.jūnijam aģentūrās "Mālkalne", "Rosme", "Dziednīca", "Ogres novada kultūras centrs" un "Ogres un Ikšķiles tūrisma attīstības aģentūra".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais