Karostas manēžai Liepājā atradies saimnieks

Aizvadītajā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē nolemts uz vienu gadu rezervēt aptuveni 25 tūkstošus kvadrātmetru lielu zemes gabalu Karostā, Virssardzes ielā 10, kur atrodas manēža, vēsta laikraksts "Kurzemes vārds".

SIA "Agrarspeed Scan-Baltic", tur vēlas izveidot loģistikas bāzi un noliktavas.

Zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzskata, ka tas ir perspektīvs solis, jo Vācijas kompānijai, kuras meitasuzņēmums ir Liepājā reģistrētā SIA "Agrarspeed Scan-Baltic", esot tendence izraudzīties vēsturiskas ēkas un strādāt ar tādu aprēķinu, lai, attīstot uzņēmējdarbību, tās paralēli restaurētu. Viņš piebilda, ka rezervēšanas līgumu noslēgšot tikai tad, kad Liepājas Būvvalde būs akceptējusi projekta īstenošanu.

"Vēsturiskās būves nojaukt neatļausim. Šajā Karostas daļā stingri raugāmies, lai tādas darbības nenotiktu," sacīja Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka palīgs Guntis Beļskis. Viņš pastāstīja, ka SIA" Agrarspeed Scan-Baltic" Latvijā nodarbojas ar labības un rapša audzēšanu, kā arī pieņem graudus uzglabāšanā no citiem lauksaimniekiem. Tas nozīmē, ka blakus noliktavām, kur glabāsies produkcija, ir nepieciešams izveidot arī transporta bāzi un novietnes. Runājot par projekta īstenošanas termiņiem, to nosacīti varot iedalīt divās daļās. Vispirms jānoslēdz zemes gabala rezervācijas līgums, bet pēc tam gada laikā jāsaņem nepieciešamās būvatļaujas un jāsagatavo citi dokumenti. Tikai tad, kad tas būs noticis, sāksies celtniecība. To, ka vēsturiskās būves ir nolemts saglabāt, redakcijai apstiprināja arī SIA "Agrarspeed Scan-Baltic" pilnvarotais Māris Deksnis.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais