Pasažieru pārvadātājs SIA "Jūrmala - SV" dažu mēnešu laikā plāno autobusus sākt darbināt ar Latvijā ražotu biogāzi, vēsta laikraksts "Dienas Bizness".
Autobusi aprīkoti ar duālo sistēmu - 60% gāze un 40% dīzeļdegviela. Pagaidām testa režīmā autobusos izmanto dabasgāzi, ko pēc pāris mēnešiem sola nomainīt ar pašmāju biogāzi.
"Sākotnēji par ideju uzstādīt duālo sistēmu bija vērojama skepse, taču šobrīd situācija ir mainījusies un pat Latvijas lielākais pasažieru pārvadātājs 1,5 mēnešus uz līnijas testēja ar šādu sistēmu aprīkota autobusa darbu," laikrakstam teicis "Jūrmala - SV" valdes loceklis Artūrs Oškalns.
Viņš uzsvēris, ka savā ziņā izmantotā duālā tehnoloģija esot unikāla, jo citviet, piemēram, Stokholmā izmantojot tikai gāzi. Dīzeļdegvielas klātbūtne esot nepieciešama, jo palielina dzinēja darba resursu.
Tēriņi par degvielu ar šādu dzinēju tiekot samazināti par 50-60%. Biogāze vidēji ir trīsreiz lētāka par dīzeļdegvielu.
Autobusu pielāgošanu veikusi SIA "EkoHanza", bet biogāzi Jūrmalas autobusu parkam piegādā SIA "GasLiner Latvia", kas gāzveida biodegvielas kompresijas tehnoloģijas izpētei un biogāzes autobusu uzpildes tehnoloģijas izstrādei pērn saņēmis Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) atbalstu 179 500 latu apjomā.
Biogāzi plānots iepirkt no vairākiem ražotājiem, tostarp Jura Pilvera saimniecības "Ziedi JP", Jāņa Vintera zemnieku saimniecības "Līgo", SIA "EcoGen" u.c., informē laikraksts.