Par iebraukšanu Jūrmalā būs jāmaksā divi lati [papildināts]

© Aigars Eglīte, f64

Jūrmalas pilsētas dome šodien nolēma iebraukšanas maksu kūrortpilsētā paaugstināt līdz diviem latiem, pastāstīja Jūrmalas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Ingmārs Čaklais.

Patlaban par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā viens lats. Paredzēts, ka divi lati būs jāsāk maksāt no 1.janvāra.

Strādājot pie nākamā gada Jūrmalas budžeta, ieņēmumu samazinājums tiek prognozēts par 31%, tādēļ tiek vērtētas arī iespējas, kā palielināt ieņēmumus, piemēram, palielinot iebraukšanas maksu pilsētā un organizējot lielus kultūras pasākumus, iepriekš žurnālistiem stāstīja Jūrmalas mērs Raimonds Munkevics ("Jūrmala - mūsu mājas").

"Jautājums par iebraukšanas maksas paaugstināšanu tika skatīts jau iepriekšējā domes sastāvā, bet deputātu nesaskaņu dēļ tas netika pieņemts. Iebraukšanas maksai pilsētā vajadzētu būt daudz lielākai, taču patlaban pieckārtīgu palielinājumu cilvēkiem būtu psiholoģiski grūti uztvert. Esmu pārliecināts, ka iebraukšanas maksas palielināšana par vienu latu neatturēs cilvēkus apmeklēt Jūrmalu. Pilsētas budžetā tas ienesīs papildus miljonu latu, kas ir ļoti būtiski," iepriekš sacīja Munkevics.

Tāpat kā līdz šim, iebraukšana Jūrmalā bez maksas būs iedzīvotājiem, kuri būs deklarējušies un reģistrējuši savu autotransportu kūrortpilsētā. No Jūrmalā deklarētajiem iedzīvotājiem 83% viņu samaksātā algas nodokļa nonāk Jūrmalā, kas ir pašvaldības lielākais ienākumu avots, vēstīja mērs.

Iespējamā iebraukšanas maksas paaugstināšana Jūrmalā varētu samazināt vietējo tūristu skaitu kūrortpilsētā un pilsētas ieņēmumus no vietējā tūrisma, atzīst biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" aptaujātie tūrisma nozares eksperti.

"Ja Jūrmalas dome pieņems lēmumu palielināt iebraukšanas maksu pilsētā, noteikti samazināsies vietējo tūristu skaits Jūrmalā, tādējādi samazināsies arī ieņēmumu apjoms," norāda tūrisma nozares eksperts Aigars Smiltāns.

Eksperts prognozē, ka kopējie gada ieņēmumi no iebraukšanas maksas Jūrmalā, visticamāk, paliks iepriekšējā gada līmenī, bet būs mazāks kopējais iebraukušo tūristu skaits. "Samazinoties iebraucēju skaitam, samazināsies arī Jūrmalas uzņēmēju ieņēmumi un maksājumi vietējā budžetā," norāda Smiltāns.

Iespējamo Jūrmalas domes lēmumu eksperts vērtē kā ļoti neapdomātu un nedraudzīgu soli attiecībā pret vietējiem iedzīvotājiem, taču norāda, ka ieguvējas varētu būt citas Latvijas pilsētas un apdzīvotas vietas, kas atrodas pie jūras.

"Ir ļoti daudz cilvēku, kuri brauc uz Jūrmalu bez konkrēta mērķa, lai vienkārši pastaigātos gar jūras krastu un paēstu pusdienas vai vakariņas, bet, palielinot iebraukšanas maksu, ļoti daudzi no šiem cilvēkiem dos priekšroku Saulkrastiem vai citām apdzīvotām vietām jūras krastā," norāda Smiltāns.

Līdzīgās domās ir tūrisma kompānijas "Kaleva Travel" mārketinga direktors Pauls Gusts: "Maksas divkāršošana noteikti nepalielinās citu pilsētu iedzīvotāju vēlmi apmeklēt Jūrmalu, it īpaši nesezonā, kā dēļ, pirmkārt, cietīs Jūrmalas tūrisma infrastruktūra."

Gusts pieļauj iespēju, ka tas ir apzināts solis, lai mazinātu automašīnu plūsmu Jūrmalā un neradītu neērtības pašiem Jūrmalas iedzīvotājiem. "Tomēr būtisks ir jautājums par to, kāds ir pamatojums iebraukšanas maksas paaugstināšanai Jūrmalā, un kāpēc tiek runāts par maksas divkāršošanu, nevis trīskāršošanu?"

Tūroperatora "Tez Tour" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Maira Ādmine uzsver, ka, palielinot iebraukšanas maksu, zaudēs ne tikai pati pilsēta, bet arī viesnīcas un restorāni, kas atrodas kūrortpilsētā.

Ādmine uzskata, ka Jūrmalas pilsēta drīzāk iegūtu, ja iebraukšana kūrortpilsētā vispār būtu bez maksas vai vismaz iebraukšanas maksu atceltu ziemas sezonā.

Eksperte norāda, ka Jūrmalas pilsētas domei ir jādomā citi naudas iegūšanas veidi, lai iegūtu papildu ienākumus pilsētas budžetā, kas neietekmētu vietējos iedzīvotājus.

"Kāpēc rīdziniekiem būtu "jāaizbāž" Jūrmalas tukšais budžets? Tad jau drīzumā katra pašvaldība ierīkos maksas iebraukšanu savā pagastā," norāda Ādmine.

Svarīgākais