Jūrmala cer ierobežot tranzītu

Aptuveni par 46 tūkstošiem automašīnu mazāk nekā pērn šogad apmeklēs vienīgo Latvijas kūrortpilsētu. Jūrmalas dome plānojusi vienreizējo automašīnu caurlaižu derīguma termiņu, taču tas vēl nav saskaņots ar atbildīgo ministriju. Jaunais noteikumu projekts ir, ka līdzšinējās vienas diennakts laikā tagad Jūrmalā jāiebrauc vienas stundas laikā, taču uzturēties var bez termiņa ierobežojuma.

"Caurlaižu derīguma termiņš nav samazināts – līdz šim, nopērkot caurlaidi, persona ar automašīnu varēja uzturēties vienu diennakti, tagad – pēc caurlaides iegādes Jūrmalā jāiebrauc vienas stundas laikā un drīkst uzturēties neierobežotu laiku," Neatkarīgajai skaidro Jūrmalas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Elita Cepurīte.

Kūrortpilsēta šādā veidā plāno nodrošināt kūrortpilsētas vides aizsardzību, ierobežot tranzīta satiksmi un radīt tūrismam un kūrorta attīstībai labvēlīgu vidi, kā arī aizsargāt kultūras pieminekļus.

Pašvaldība apzinās, ka ekonomiskā situācija ir pasliktinājusies, un tas nozīmē, ka budžeta prognozē pirms tā sabalansēšanas par 2011. gadu Jūrmala cer iegūt 1 230 000 latu no iebraukšanas caurlaižu realizēšanu.

Pagaidām gan Jūrmalā var iebraukt pēc vecās sistēmas, jo saistošie noteikumi vēl nav spēkā – tie ir nosūtīti saskaņošanai Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai. Un tikai pēc saskaņošanas tie stāsies spēkā.

Jūrmalas īpašā režīma zona noteikta ar 1996. gada 30. aprīļa Ministru kabineta noteikumiem. Īpaša režīma zona jau vairāk nekā 15 gadu ir posmā starp dzelzceļu un jūru no Atbalss ielas Vaivaros līdz Lielupes tiltam Bulduros.

Svarīgākais