Fēnikss gādā par veselīgām maltītēm Jūrmalas skolēniem

© Ojārs Lūsis

Rūpes par veselīgas un gardas maltītes nodrošināšanu Jūrmalas skolēniem uzņēmusies AS Fēnikss, kas kopumā ēdināšanas servisu nodrošina astoņām Jūrmalas mācību iestādēm. Skolu aptauju rezultāti liecina, ka par sniegtajiem pakalpojumiem uzņēmums galvenokārt saņem atzinīgus vārdus.

Fēniksa sabiedriskās ēdināšanas nodaļas vadītāja Lora Gleitnere uzskata, ka šo apmierināto atsauksmju pamatā ir uzņēmuma īstenotā prakse – viņi ne tikai skolām nodrošina siltas pusdienas, bet arī gādā, lai pats skolas ēdināšanas komplekss būtu acīm tīkams, un ir atvērti dialogam ar skolu vadību, lai vēl vairāk celtu piedāvātā servisa kvalitāti, un uzklausa skolēnu viedokli ēdienkartes izveidē.

Cena, kvalitāte, atsauksmes

Tiesības paēdināt mācību iestāžu kolektīvus uzņēmums konkursa kārtībā iegūst uz diviem gadiem. «Uzvarējām, jo spējām nodrošināt lētāko cenu, kvalitatīvāko piedāvājumu, un mums ir arī labas atsauksmes par uzņēmuma līdzšinējo darbību. Protams, mēs vēlētos, lai šis termiņš būtu garāks, jo mēs investējam iekārtās, noformējumā, arī personālā. Tāpēc būtu labi, ja konkurss paredzētu ilglaicīgāku sadarbību, bet tagad mums ik pēc diviem gadiem jāiet cauri šim konkursam, vēlreiz un vēlreiz apliecinot, ka mums var uzticēt skolām nodrošināt ēdināšanas servisu. Lai gan visas skolas par mums izsaka atzinīgus vārdus, taču šīs atsauksmes veido labi ja 5% no konkursa vērtējuma, pats galvenais ir brīvās ēdienkartes cena. Šajā ziņā mums uz papēžiem min dažādi Lietuvas uzņēmumi, bet konkursa rīkotājiem vajadzētu ņemt vērā, ka līdzās cenai būtu jāliek arī pakalpojuma kvalitāte. Arī atsauksmēm vajadzētu kotēties augstāk,» norāda L. Gleitnere.

Audzināšanas darba sastāvdaļa

Tā kā no šī mācību gada Jūrmalas pašvaldība visiem skolēniem līdz 12. klasei nodrošina bezmaksas pusdienas, Fēniksa apkalpojamo skaits ir būtiski audzis. «Ļoti daudz bērnu, kas līdz tam neēda skolas ēdnīcā, tagad to dara, turklāt redzam, ka daļai līdz šim ir bijusi maza izpratne, kas vispār ir zupa, siltais ēdiens, normāla pārtika,» secina L. Gleitnere.

Viņa uzsver, ka uzņēmumam ir svarīgi ne tikai nodrošināt kvalitatīvas maltītes, bet tas arī aktīvi strādā pie skolu ēdnīcu un virtuvju noformējuma, lai tur ikvienam būtu patīkami atrasties. «Cenšamies, lai skolas ēdnīca būtu pilnvērtīga skolas struktūrvienība. Lai spētu strādāt vēl labāk, aicinām skolu vadību nākt pie mums ar saviem ierosinājumiem, vēlmēm. Gribas strādāt roku rokā, lai skolēniem tiktu nodrošinātas pēc iespējas labākas pusdienas,» stāsta Fēniksa sabiedriskās ēdināšanas nodaļas vadītāja.

Regulāras aptaujas

Uzņēmumam ir svarīgi dzirdēt arī skolēnu viedokļus, tāpēc reizi trijos četros mēnešos notiek skolēnu un darbinieku aptauja (apmēram, 10 jautājumi), kur viņi izsaka atsauksmes, sniedz priekšlikumus. Bet visiem jau nekad neizdodas izpatikt. Piemēram, Lielupes vidusskolas aptaujas dati liecina, ka 93% respondentu norādījuši, ka ēdiens ir garšīgs, 85% ir apmierināti ar ēdnīcas kolektīvu un 82% uzskata, ka ēdnīca ir tīra un kārtīga. Daudzi ir izteikuši arī savus ierosinājums, piemēram, biežāk vēlētos ēst kartupeļu pankūkas, gribētu ēdienkartē redzēt biezpiena pankūkas un frī kartupeļus, lūdz uzstādīt gāzēta ūdens automātu, uzskata, ka jānomaina ēdnīcas galdi un krēsli. «Atsauksmēs dažreiz arī lasām, ka, piemēram, ēdiens ir bezgaršīgs. Taču sāli atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem mēs varam likt ļoti limitēti, bet bērni mājās ir pieraduši ēdienus ēst, bieži vien visai sālītus un ar citām, ne pārāk veselīgām garšvielām. Sāli cenšamies aizstāt ar kaltētiem dārzeņiem, augu maisījumiem, kas ir bez sāls satura,» teic L. Gleitnere.

Viņa stāsta, ka uzņēmums šobrīd saskaras ar vēl vienu izaicinājumu – ekopārtiku, kas nenoliedzami ir veselīga, bet dārga. «Konkursa noteikumi paredz, ka mums jāspēj katrs skolēns dienā pabarot par 1,42 eiro. Šajā summā mēs spējam iekļauties, taču mēs par šo summu nevaram atļauties pāriet uz ekopārtikas izejvielām. Tad viena skolēna pusdienas izmaksās daudz dārgāk,» spriež Fēniksa sabiedriskās ēdināšanas nodaļas vadītāja.

Latvijā

Augstākā tiesa (AT) atteicās ierosināt kasācijas tiesvedību, tādējādi stājās spēkā notiesājošs spriedums, ar kuru mobilo telefonu zaglim piespriesta brīvības atņemšana uz trīs gadiem, aģentūru LETA informēja AT.

Svarīgākais