Dobeles dzirnavnieks maina zīmolu

© Ojārs Lūsis

Lai atvieglotu atpazīstamību ārvalstu tirgos un sekotu jaunākajām mārketinga tendencēm iepakojuma jomā, kopš 2010. gada 1. decembra Dobeles dzirnavnieka produkciju rotā jauns logo un iepakojuma dizains.

Logo kļuvis vieglāk uztverams. Tajā kā galvenais palicis vārds "Dobele", kas ir uzņēmuma atpazīstamības zīme.

Vaicāta par iemesliem, kas lika veikt šo nozīmīgo soli, a/s Dobeles dzirnavnieks mārketinga speciāliste Maija Brikmane skaidro: "Viens no iemesliem bija mūsu uzņēmuma eksporta tirgus paplašināšanās. Veicām pētījumu, kas pierādīja – vārdu "dzirnavnieks" ārzemniekiem ir praktiski neiespējami ne izrunāt, ne izlasīt, turklāt arī vecajā logo izmantotie burti bija grūti uztverami. Vajadzēja meklēt jaunu veidu, kas vienlaikus būtu vienkāršs, bet tajā pašā laikā patērētājam sniegtu informāciju, ka izvēlētais produkts ir ražots tieši tajā pašā uzņēmumā, ko zinām kā Dobeles dzirnavnieku. Tagad logo centrā ir vārds "Dobele" un stilizēti graudi uz zaļa fona. Vispopulārākajam mūsu uzņēmuma produktam – kviešu miltiem Ekstra – saglabājām zaļo pamatkrāsu, bet pārējiem produktiem ir izveidots pilnīgi cits iepakojums. Ceru, ka Latvijas patērētāji, kas pieraduši pie mūsu līdzšinējā izskata, atpazīs un pieņems mūs arī jaunajā veidolā. Gribu uzsvērt – lai arī esam mainījušies vizuāli, mūsu produkti joprojām ir augstākās kvalitātes izstrādājumi."

Dobeles dzirnavnieks mainās! Un mainās ne tikai vizuāli, bet arī saturiski un kvantitatīvi. Pavasarī patērētājiem tiks nodoti jauni miltu maisījumu veidi – trīs maisījumi maizes cepšanai mājas apstākļos. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Dainis Domnieks uzskata, ka pienācis īstais brīdis Latvijas mājsaimniecēm piedāvāt šo produktu līniju, jo maizes cepšana mājā kļūst arvien populārāka. Līdz šim veikalos tika piedāvāti tikai importētie maisījumi maizes pagatavošanai, kas ir salīdzinoši dārgi. Dobelē ražotie produkti būs lētāki un gatavoti no pašmāju izejvielām. Piedāvājumā būs maisījumi Ciabatas, Tumšās maizes, kuras sastāvā ir dažādas sēklas un graudi, kā arī Brokastu maizes pagatavošanai. Jaunos produktus veikalā varēs atrast, sākot no marta. Jāatzīmē, ka nesen tirgū sākām piedāvāt arī rupja maluma rudzu miltus 1,5 kg fasējumā ar nosaukumu Stiprie. Drīzumā piedāvāsim arī vidēji rupja maluma rudzu miltus Vieglie. Protams, nemainīga uzņēmuma vērtība ir maisījumi pankūku, kēksu, dažādu desertu un citu ēdienu pagatavošanai.

Veic investīcijas jaunu ražotņu izveidošanā

Dobeles dzirnavnieks mērķtiecīgi realizē stratēģiju, kas dod iespēju palielināt pārstrādāto graudu apjomu un atvērt jaunu produktu ražotnes. Investīcijās ieguldīti 3,9 miljoni eiro. Ir uzstādītas jaunas graudu dzirnavas ar jaudu 310 tonnas miltu diennaktī, kuras pilnā apjomā darbību uzsāks jau februāri. Vienlaikus tā ir iespēja palielināt ražošanas jaudu un uzlabot miltu kvalitāti pie mazāka energoresursu patēriņa. Jau šogad plānots palielināt ražošanas apjomu, pārstrādājot 100 tūkstošus tonnu pārtikas graudu un apmēram 30 tūkstošus tonnu lopbarības graudu. Likumsakarīgi, ka palielinot jaudu, jāpalielina arī uzņēmuma izejvielu un gatavās produkcijas uzglabāšanas kapacitāte. Dainis Domnieks norāda, ka Dzirnavnieka rekonstrukcijas rezultātā mainīsies arī ierastā Dobeles panorāma – virs elevatoriem sliesies vēl augstāks miltu uzglabāšanas tornis.

Šajā gadā tiks realizēts arī jaunais makaronu ražotnes projekts. Paredzētā ražotnes kopējā jauda – 2 tonnas makaronu stundā. Līdz ar jaunā ceha palaišanu par 8 līdz 12 cilvēkiem palielināsies arī kopējais uzņēmumā nodarbināto skaits, kas šobrīd ir ap 120 strādājošo.

Precīzi 2010. gada darbības rezultāti vēl nav apkopoti, taču, pēc provizoriskiem datiem, var spriest, ka apgrozījums sasniedzis gandrīz 35 miljonus latu. Taču jāsaprot, ka apgrozījums nav atkarīgs tikai no saražotās produkcijas apjoma, bet galvenokārt no izejvielas cenām, – jo dārgāki graudi, jo lielāks apgrozījums. Par uzņēmuma ilgtspēju un darba efektivitāti vairāk liecina peļņas radītāji, kas 2010. gadā bijuši ap miljons latu.

Svarīgākais