Lokomotīvju remonta centrs kāpina darba apjomu

Šā gada sākumā VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmuma LDz Ritošā sastāva servisa Lokomotīvju remonta centra darba apjoms ir 106,9% salīdzinājumā ar iepriekšējā atskaites perioda rādītājiem.

Pagājušais gads kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu bija īpaši veiksmīgs, un tika sasniegts absolūti lielākais kravu pārvadājumu apjoms vismaz desmit gados. Tas nozīmē, ka slodze bija ne tikai infrastruktūrai, bet arī ritošajam sastāvam, tajā skaitā lokomotīvēm. Lokomotīvju remonta centra direktors Genadijs Rjazancevs skaidro: "Jo vairāk kravu tiek pārvadāts pa dzelzceļu, jo biežāk lokomotīvēm jāiegriežas mūsu remonta centrā. Latvijas dzelzceļš nevar lepoties ar jaunu lokomotīvju parku – lielākajai daļai jau tuvojas vai jau ir pārsniegts paredzētais ekspluatācijas laiks – 20 gadi. Taču, pateicoties stingri ievērotajiem noteikumiem par lokomotīvju tehniskā stāvokļa uzraudzību un sistemātiskai remontu veikšanai, šīs lokomotīves ir darbspējīgas un drošas ekspluatācijā." Pēc ekspluatācijas laika beigām lokomotīves tiek modernizētas – palielinās to jauda, samazinās energopatēriņš un tiek uzstādītas jaunas vadības un drošība sistēmas. Šos darbus pēc pasūtītāja, lielākais īpatsvars, protams, ir Latvijas dzelzceļam, pasūtījuma veic uz vietas Lokomotīvju remonta centrā.

No lokomotīves tehniskā stāvokļa ir atkarīga dzelzceļa satiksmes drošība, tāpēc gan pirms, gan pēc remonta tiek rūpīgi pārbaudīti visi mezgli, turklāt palīgā tiek ņemtas arī mūsdienīgās tehnoloģijas – infrasarkanais starojums, ultraskaņa un virkne mērinstrumentu, lai laikus pamanītu pat sīkākās plaisas metālā. "Mēs stingri ievērojam instrukciju par mezglu un detaļu lietošanas termiņu – ja laiks pagājis, detaļa ir jāmaina! Mēs labi apzināmies uzticēto atbildību un nedrīkstam apdraudēt dzelzceļa satiksmes drošību," skaidro Rjazanceva kungs.

Jāatzīmē, ka LDz Ritošā sastāva servisa Lokomotīvju remonta centrs ir lielākais un tehnoloģiski spēcīgākais šīs nozares uzņēmums Austrumeiropā. Lokomotīves šeit vēlas remontēt gan Baltijas valstu dzelzceļa pārvadātāji, gan Krievijas, Ukrainas un citu valstu kompānijas. Arī Latvijā dislocētie dzelzceļa pakalpojumu sniedzēji, tajā skaitā ostas, Liepājas metalurgs un citi uzņēmumi, kuru pārvaldībā ir lokomotīvju parks, savu tehniku remontē Lokomotīvju remonta centrā. Centra direktors saka: "Mēs jūtamies pilnīgi droši par savu vietu šajā nozarē. Mums ir ļoti laba materiāli tehniskā bāze, zinoši un labi izglītoti speciālisti un – pats galvenais – ļoti labs un saliedēts kolektīvs, kas ir lojāls savam darba devējam – Latvijas dzelzceļam."

Runājot par darbiniekiem un darba vietām, centra darbinieku skaits nevis tiek samazināts, bet gan palielināts. Lai nodrošinātu pieaugošo darba apjomu, šogad pieņemti 20 jauni strādājošie, un tagad kolektīva darbinieku skaits sasniedz 1076. Arī algas netiek samazinātas, jo Lokomotīvju remonta centrs strādā ar peļņu un tērē tikai pašu nopelnītos līdzekļus. Ne santīms netiek saņemts no valsts budžeta.

Patlaban praksi remonta centrā iziet 20 jaunie Latgales transporta un sakaru tehniskās skolas audzēkņi. "Diemžēl visus viņus pastāvīgā darbā pieņemt nevarēsim, jo kadru mainība mums ir ļoti maza – aiziet tikai pensionāri, tāpēc daudz jaunu vakanču nebūs. Izvēlēsimies labākos jaunos speciālistus. Gribu pateikt, ka mēs atbalstām arī studentus, kas mācās augstākajās mācību iestādēs – galvenokārt Dzelzceļa transporta institūtā. Patlaban mums ir 15 stipendiāti, bet daudzi jau studijas beiguši un papildinājuši mūsu inženieru rindas.

Latvijā

Bieži vien Latvijas (tāpat kā visas pasaules) nākotne tiek zīmēta visai drūmās krāsās. Pasaulē arvien spēcīgākas kļūst tirānijas, aug starptautiskais saspīlējums, pastiprinās sabiedrības polarizācija attīstītajās Rietumu valstīs, biežākas kļūst klimatiskās katastrofas, bažas rada arī mākslīgā intelekta neparedzamā attīstība.

Svarīgākais