Iecavā "nosalst" bankomāts

Otrdien ap pulksten 12 aukstuma dēļ nedarbojās «Swedbank» bankomāts Iecavā, vēsta "bauskasdzive.lv".

Pie veikala «Centrs» Edvarta Virzas ielā 21b ierīkotais «Swedbank» bankomāts ierastā laipnā sveiciena vietā rādīja melnu ekrānu ar zaļām programmas teksta rindām, ko ievadīja brīdinošs virsraksts «System freeze». Bankomāts nereaģēja ne uz kādiem mēģinājumiem to atdzīvināt.

Kā informēja «Swedbank» klientu apkalpošanas dienestā, informācija par bankomāta darbības traucējumiem nodota tehniskajam dienestam. Ķibeli, visticamāk, novērsīšot trešdien.

Tikmēr bankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska skaidro, ka liels sals mēdz ietekmēt tehniku. Visapdraudētākie ir bankomāti, kas atrodas ārā, vējainē vai arī ziemeļu pusē. Lai novērstu radušās problēmas, bankomātus pārbauda speciālisti, kuri «nosalušajiem» bankomātiem pievieno sildītāju, lai atjaunotu to darbību.

«Swedbank» pārstāve aicina iedzīvotājus ziņot par bankomātiem, kuri nedarbojas.

Jau vēstīts, ka līdzīgas problēmas šīs ziemas pirmajā aukstuma vilnī decembrī bija dažiem bankomātiem Rīgā.

Latvijā

Finanšu nozares asociācijas (FNA) apkopotie dati liecina, ka šī gada pirmajos desmit mēnešos četrām lielākajām bankām Latvijā ir izdevies novērst finanšu krāpšanas mēģinājumus un pasargāt klientu līdzekļus vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā. Tomēr šajā pašā periodā krāpniekiem izdevies izkrāpt vairāk nekā 13 miljonus eiro. Visbiežāk krāpšanas gadījumi ir saistīti ar investīciju krāpniekiem (78% gadījumu novērsti) un telefonkrāpniekiem (51% gadījumu novērsti).

Svarīgākais