Sabiedriskā transporta padome (STP) ir atbalstījusi finansējumu SIA "Gulbenes-Alūksnes bānītis" darbībai 2026. gadā aptuveni 130 000 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.
Sabiedriskā transporta padome (STP) ir atbalstījusi finansējumu SIA "Gulbenes-Alūksnes bānītis" darbībai 2026. gadā aptuveni 130 000 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.
Padomes lēmumā teikts, ka Gulbenes-Alūksnes bānītim tiks segti faktiskie izdevumi, kas saistīti ar vilcienu vadītāju un konduktoru atalgojumu, kā arī degvielas izdevumu kompensēšanu ne vairāk kā 130 000 eiro apmērā.
Savukārt zaudējumi par personu ar braukšanas maksas atvieglojumiem pārvadāšanu tiks segti atsevišķi, ņemot vērā faktiski pārvadāto pasažieru ar braukšanas maksas atvieglojumiem skaitu.
ATD atzīmē, ka vēsturiskais Gulbenes-Alūksnes bānītis ir vienīgais šaursliežu dzelzceļš Baltijā, kas nodrošina regulārus sabiedriskā transporta pakalpojumus.
Bānītis kursē divas reizes dienā katrā virzienā, savukārt noteiktās sestdienās bānīša reisi tiek izpildīti ar tvaika lokomotīvi.
ATD papildina, ka kopš šī gada oktobra beigām ne tikai sestdienās, bet arī svētdienās vilciena reisi maršrutā Rīga-Gulbene ir pieskaņoti bānīša reisiem.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Gulbenes-Alūksnes bānītis" reģistrēts 2001. gadā, un tā pamatkapitāls ir 6600 eiro. Pagājušajā gadā kompānija strādāja ar 75 173 eiro apgrozījumu, kas ir par 21,8% mazāk nekā 2023. gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 27,4% - līdz 7759 eiro.
"Gulbenes-Alūksnes bānīša" īpašnieki ir Osvalds Lucāns (18,18%), Dāvis Bušs (9,09%), Toms Altbergs (9,09%), Gulbenes novada dome (9,09%), Raitis Apalups (9,09%), Guntārs Bērziņš (9,09%), Aldis Kreislers (9,09%), Andris Biedriņš (9,09%), Andris Sitņiks (9,09%) un Alūksnes novada dome (4,55%).