Satiksme pār pagaidu tiltu Salacgrīvā ir atjaunota, bet pirmdien pa dienu novērotās izmaiņas, visticamāk, notika temperatūru svārstību ietekmē – pēc vēsas nakts sekoja karsta diena ar gaisa temperatūru ap +20 grādiem. Jau pirmdienas vēlā vakarā, gaisa temperatūrai pazeminoties, izmaiņas tērauda konstrukcijās samazinājās. Apsekojot tiltu, netika konstatēti nesošo konstrukciju defekti, informē "Latvijas Valsts ceļi".
Tilta apsekošanu pirmdienas vakarā veica būvuzņēmējs, pagaidu tilta konstrukcijas projektētāji no SIA "Vektors T", kā arī būvuzraugs no AS "Ceļuprojekts" un VSIA "Latvijas Valsts ceļi" tiltu inženieri.
Ir izstrādāts papildu monitoringa plāns, kas tiks realizēts turpmāko 4-5 dienu laikā, lai novērotu tilta konstrukcijas pie temperatūras svārstībām.
Ikdienā pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un katru dienu tiek veikta tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs - pilnsabiedrība (PS) "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts". Pagaidu tilta projektu izstrādāja PS "NB&Tilts" apakšuzņēmējs SIA "Vektors T".
Ja monitoringa laikā tiek novērotas izmaiņas, drošības apsvērumu dēļ pagaidu tilta projektētājs var pieņemt lēmumu par satiksmes apturēšanu līdz padziļinātai izpētei.
Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, joprojām aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā Informācija par transporta masas ierobežojumiem ir pieejama kartē. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem pārvadātājiem, plānojot ikdienas pārvadājumu maršrutu, ir jāpārliecinās minētajā kartē, ka maršrutā nav ieviesti jauni ierobežojumi. Šī prasība ir arī iekļauta pārvadātājiem izsniegtajās lielgabarīta un smagsvaru pārvadājumu atļaujās.
Pārējā satiksme pār upi būvdarbu laikā reversā kārtībā tiek organizēta pa pagaidu tiltu.
Būvdarbu ietvaros esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta. Tilta projektu pasūtīja un akceptēja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors - SIA "Projekts 3".
2024. gada vasarā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību (PS) "NB&Tilts" par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km), un par būvuzraudzību ar AS "Ceļuprojekts".
PS "NB&Tilts" piedāvājums bija ar zemāko cenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN). Esošo pagaidu tilta risinājumu izstrādāja PS NB&Tilts, iekļaujot to būvdarbu piedāvājumā. Būvuzņēmējam darbi ir jāpabeidz līdz 2025. gada beigām.