Daugavpils šosejas rekonstrukciju varētu īstenot uz autoceļu lietošanas nodevas palielināšanas rēķina

© Depositphotos

Veikt trīs Daugavpils šosejas posmu rekonstrukciju varētu, palielinot autoceļu lietošanas nodevu kravas automašīnām, otrdien Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Latgales apakškomisijas sēdē atklāja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš atzina, ka valsts galveno ceļu posmu stāvoklis Latgalē ir sliktāks nekā citviet Latvijā, taču LVC finansējums samazinās. Tāpat Daugavpils šosejas posmu remontdarbi nav guvuši atbalstu arī militārās mobilitātes fondā.

Pašlaik trim šosejas posmiem ir izstrādāti būvprojekti. Aplēsts, ka četru joslu šosejas remontdarbi šajos posmos izmaksās 60 līdz 70 miljonus eiro. Taču patlaban nav skaidrs, kur ņemt līdzekļus, sacīja Lazdovskis.

Viena no iecerēm ir autoceļu lietošanas nodevas jeb vinjetes maksas palielināšana, kas gadā varētu ienest budžetā 25 līdz 28 miljonus eiro. Šos līdzekļus tad arī varētu novirzīt atlikušo šosejas posmu remontam.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Elīna Šimiņa-Neverovska parlamentāriešus informēja, ka plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā ir publiskoti Tiesību aktu portālā saskaņošanai un tos varētu skatīties nākamā gada budžetu likumprojektu pakotnē. Aģentūra LETA portālā pārliecinājās, ka tie nav guvuši Finanšu ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas saskaņojumu.

Augšdaugavas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Vitālijs Aizbalts (Latgales partija) sēdē pauda nožēlu, ka šosejas remonti netiks finansēti no militārās mobilitātes fonda. Vietējais politiķis uzsvēra, ka novadā atrodas lielākais zemessargu poligons "Meža Mackeviči", kuram ir pieslēgumi pie šosejas. Tāpat valsts nodevusi pašvaldībai īpašumus industriālā parka izveidei, kuram arī būs nepieciešami pieslēgumi pie šosejas, bet, ņemot vērā šosejas stāvokli, "nebūs pie kā pieslēgties".

Jau ziņots, ka pašvaldības un iedzīvotāji ir vērušies pie valsts augstākajā amatpersonām ar iesniegumiem par autoceļu stāvokli, uzturēšanu un remontdarbiem Latgalē.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais