Salacgrīvā turpmāk satiksmei pār Salacu tiks izmantots pagaidu tilts

© unsplash.com

Salacgrīvā piektdien, 30.augustā, satiksmi pār Salacu pārslēgs uz pagaidu tiltu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Satiksme pa pagaidu tiltu tiks organizēta tāpat kā līdz šim pa veco tiltu - reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metru plata ietve.

Tāpat piektdien plkst.10.30 ar Salacas tilta būvdarbu gaitu iepazīsies satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, bet uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 metru plata.

Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, trešdien, 28.augustā, to slogoja, izmantojot četras 30 līdz 31 tonnai smagas kravas automašīnas. Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.

LVC informē, ka pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko pilnībā plānots pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem. Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais