AS "Pasažieru vilciens" (PV) no Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" maija sākumā saņēma 22 no paredzētajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem.
Tostarp 20 vilcieni ir pieejami pasažieru pārvadājumiem, vienam elektrovilcienam tiek veikti dinamiskie testi, bet viens elektrovilciens ir apkopē depo, jo tam otrdienas rītā Saulkrastu virziena dzelzceļa līnijā nostrādāja drošības sistēma, kas automātiski nobloķē vilcienu.
PV norāda, ka iemesli, kādēļ nostrādāja drošības sistēma, var būt dažādi, un tos patlaban skaidro "Škoda" darbinieki. Tas nenozīmējot, ka vilcienam noteikti ir kāds tehnisks defekts, jo tā var būt arī nianse vilciena sistēmas iestatījumos.
Līdz jūlija beigām "Škoda Vagonka" jāpiegādā vēl desmit elektrovilcieni.
Taču pasažieri, kuri ir izmantojuši jaunos vilcienus sūdzas, ka tajos iekāpt un no tiem izkāpt ir grūti. Pat grūtāk nekā no vecajiem vagoniem.
Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" pārstāvis Edgars Butāns LTV raidījumam "4. studija" atzīst, ka iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem elektrovilcieniem tiešām ir problēma un tiek saņemtas pasažieru sūdzības arī sociālajos tīklos:
"Jaunie elektrovilcieni ir piemēroti pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas nodrošināšanai vietās, kur ir augstie peroni. Savukārt tur, kur ir zemie peroni, vides pieejamība tik tiešām ir ierobežota. Iekāpšana jaunajos elektrovilcienos ar esošās izbīdāmās uzbrauktuves palīdzību ir iespējama tikai divās stacijās. Tā ir dzelzceļa stacija "Tukums 1" un Rīgas Centrālās stacijas otrā perona 1. un 10. ceļš," stāsta Butāns.
Jau ziņots, ka pirmie divi "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, bet 2023.gada decembrī PV sāka pasažieru pārvadājumus ar "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirmajos mēnešos jaunos vilcienus gan regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" pārstāvis Edgars Butāns atzīst, ka iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem elektrovilcieniem tiešām ir problēma un tiek saņemtas pasažieru sūdzības arī sociālajos tīklos: