Kurzemē top zaļā dzelzceļa maršruts - velobraucējiem, nūjotājiem, slēpotājiem, ceļotājiem

Kapsēdes dižakmens Grobiņas novada, Medzes pagasta Kapsēdē pie bijušās dzelzceļa pārbrauktuves, 300 metrus uz dienvidiem no dzelzceļa stacijas. Visaugstākais laukakmens Latvijā — 4,3 metri. © Kaspars Krafts/F64

Bijušo Liepājas–Ventspils dzelzceļa līniju gaida pārvērtības. Uz tās paredzēts izveidot Kurzemē pirmo zaļā dzelzceļa maršrutu “Pāvilosta–Liepāja”. Šo posmu piemēros velobraucieniem, pārgājieniem, nūjošanai, izjādēm, slēpošanai, vēsta liepajniekiem.lv

Šobrīd vecais dzelzceļš izbraukāts bedrains, ir kājāmgājējiem gan neērts, gan nedrošs. Taču tas cilvēkus vilina, jo ved cauri ainaviskām vietām un mežiem, ir kluss. Viņi brauc ar automašīnām un piestāj, kur vēlas.

Pirmo zaļo dzelzceļu Kurzemē izveidos un attīstīsIgaunijas un Latvijas pārrobežu sadarbības programmā, kurā Latvijas Zaļo ceļu asociācijai ir partneri abās valstīs.

To skaitā - Kurzemes plānošanas reģions un Dienvidkurzemes novada pašvaldība. Asociācija informē, ka jau uzsāktas pirmās projekta aktivitātes, lai nākamgad varētu to īstenot.

Digital Matter icon

Velo un pārgājienu maršruti pa bijušajām dzelzceļa līnijām Latvijā jau ir Vidzemē. Rīga-Ērgļi (98 km), Valka/Valga-Ape (55 km), Ainaži-Valmiera (85 km) un citi.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais