Sestdiena, 18.maijs

redeem Ēriks, Inese, Inesis

arrow_right_alt Latvijā \ Reģionos

"Translatvijas ekspresis" sāks kursēt nakamā gada aprīlī vai maijā

© Vladislavs Proškins/F64

"Lux Express" ir iesniedzis pieteikumu Autotransporta direkcijai (ATD) iekļaut maršrutus Rīga-Liepāja un Liepāja-Daugavpils komerciālo reģionālās nozīmes maršrutu sarakstā un izsniegt AS "Lux Express Estonia" uz tiem maršruta atļaujas.

"Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns intervijā aģentūrai LETA stāsta, vai uzņēmums būs gatavs piedāvāt šos maršrutus 2024. gada aprīlī, kā iepriekš tika solīts.

"Mēs šobrīd veicam visus mājasdarbus, lai pavasarī varētu sākt braukt uz Liepāju. Esam tikušies arī ar ATD, un visas puses saprot, kādi būs ieguvumi, plašāk atverot komercreisu tīklu. Iesniegums par maršruta atļauju saņemšanu iedarbina procesu, lai ATD varētu atvērt Liepājas maršrutu komercreisiem. Savukārt tas, kur mēs pašlaik saistībā ar Liepājas maršrutu redzam lielāko izaicinājumu, ir izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā. Pēc Eiropas tiesas lēmuma likumā ir jāiekļauj norma, ka valstij ir jākompensē pasažieriem piešķirtās atlaides. Ja atlaides netiek kompensētas, tad komercreisi kā tādi nav iespējami. Mums bija pieredze ar maršrutu Rīga-Daugavpils, kurā braucām mēs un pēc mums arī vairāki citi pārvadātāji centās uzsākt komercpārvadājumus. Bija redzams, ka Latvijā cilvēku, kuri ir tiesīgi izmantot atlaides, ir stipri vairāk nekā, piemēram, Igaunijā. Tie ir 20-30% no visiem pasažieriem. Ja mēs skatāmies uz komercreisiem kā biznesu un jau sākumā mums ir jārēķinās, ka 20-30% no potenciālajiem ienākumiem ir jānoraksta, tad tur biznesa vairs nav. Tādēļ mēs ceram, ka pašlaik izmaiņas likumā netiks nevajadzīgi kavētas un līdz vasarai tās stāsies spēkā," sacīja A. Ķibēns.

Viņš atklāja, ka reisus plānots sākt aprīlī vai maijā.

"Būs seši turp un atpakaļ reisi no Rīgas uz Liepāju, un katru dienu būs arī reiss no Liepājas uz Daugavpili. Šis būs savā ziņā unikāls maršruts, kuru varēs saukt arī par "Translatvijas ekspresi", jo šobrīd nav neviena līdzīga pakalpojuma ne ar autobusu, ne vilcienu," uzsvēra A. Ķibēns.