Valdība rīt lems, vai piešķirt Satiksmes ministrijai no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem papildu finansējumu 15 miljonu eiro apmērā, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību un kompensētu zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar autobusiem un vilcieniem 2023.gada ceturtajā ceturksnī.
Likumprojekta autori - Satiksmes ministrija - uzsver, ka piešķirtais valsts budžeta finansējums ir nepietiekams, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam, kā arī sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu līgumu nosacījumiem. Līdz ar to, ik gadu tiek veikti vairāki pasākumi atbilstoši MK noteikumu Nr.435 17.punktā noteiktajam, lai rastu papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai. Vērtējot pēdējo piecu gadu laikā notikušās izmaiņas sociālekonomiskos procesos, kas skar iedzīvotāju paradumus, kā arī komersantu pieaugošos izdevumus saistībā ar darbaspēka izmaksām, energoresursiem un vispārējo patēriņa cenu pieaugumu, ir aprēķināts, ka kopējais no valsts budžeta 2023.gadā nepieciešamais papildu finansējums ir 30 166 898 euro.
Likumprojekta anotācijā vienaikus arī minēts, ka ņemot vērā, ka no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas gūtie ieņēmumi tiešā veidā ietekmē no valsts budžeta kompensējamos sabiedriskā transporta pakalpojumos radušos zaudējumus, bet situācijā, kad preču un pakalpojumu patēriņa cenas ir palielinājušās jau par 20,8%, kā arī vidējais neto atalgojums Latvijā kopš 2020. gada, kad pēdējo reizi veiktas braukšanas maksas (tarifa) izmaiņas, ir pieaudzis par 19,62%, viens no instrumentiem, kā samazināt valsts budžeta dotāciju apmēru pie pieaugošām izmaksām, būtu braukšanas maksas (tarifa) pārskatīšana un ieņēmumu palielināšana. Līdz ar to, konceptuāli ir atbalstīta braukšanas maksas (tarifa) pārskatīšana, konsultējoties ar plānošanas reģioniem par pieņemamāko risinājumu, lai netiktu būtiski ietekmēta iedzīvotāju spēja izmantot sabiedrisko transportu sevišķi novadu teritorijās. Braukšanas maksas (tarifa) pārskatīšana ietver sevī dažādu lojalitātes programmu nodrošināšanu, to starpā lielākas atlaides abonementu biļetēm, dažādu pārvadājumu veidu vienotas biļetes ieviešanu.