Tilta pār Salacu būvniecība varētu izmaksāt ap 18 miljoniem eiro

© Pixabay

Tilta pār Salacu būvniecība varētu izmaksāt ap 18 miljoniem eiro, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais un saskaņošanai virzītais informatīvais ziņojums "Par tilta pār Salacu Salacgrīvā pārbūvi".

Ziņojumā norādīts, ka pēc Limbažu novada pašvaldības pasūtījuma ir izstrādāts un apstiprināts būvprojekts, kura realizācijai nepieciešams ap 18 miljoniem eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Tāpat ziņojumā norādīts, ka būvdarbus ir iespējams veikt divu būvsezonu laikā, ja tiek veiktas nekavējošas darbības un no valsts puses sniegts speciālistu atbalsts pašvaldībai, kā arī nodrošināta iespēja šo finanšu apjomu piesaistīt.

Viens no iespējamiem risinājumiem ir saņemt daļu finansējuma Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras (CINEA) 2023.gada 3.maijā izsludinātajā Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) Militārās mobilitātes projektu konkursā.

Attiecīgi pēc SM ierosinājuma Limbažu novada pašvaldība sagatavoja un iesniedza projekta pieteikumu "Tilta pār Salacu rekonstrukcija divējāda pielietojuma nodrošināšanai" EISI Militārās mobilitātes finansiālā atbalsta saņemšanai. Iesniegtos projektus ir paredzēts izvērtēt līdz 2024.gada janvārim, savukārt finansēšanas līguma parakstīšana plānota ne vēlāk kā 2024.gada jūlijā, norādīts ziņojumā.

Tomēr ziņojumā arī rakstīts, ka EISI Militārās mobilitātes finansiālā atbalsts projektam nav garantēts, jo projekts konkurē par finansējumu ar Latvijas un citu Eiropas Savienības dalībvalstu pieteiktajiem projektiem.

Attiecīgi SM ierosina pēc iespējas ātrāk sagatavot iepirkumu un izsludināt to, kā arī, pamatojoties uz Ministru kabineta (MK) uzdevumu, noslēgt līgumu starp VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) un Limbažu novada pašvaldību par tilta pārbūves iepirkuma dokumentācijas sagatavošanu un iepirkuma izsludināšanu. Attiecīgi LVC veikt iepirkumu pašvaldības īpašumā esošam objektam.

Tāpat SM ierosina aicināt Limbažu novada pašvaldību izvērtēt iespēju būvprojekta "Tilts pār Salacu A1 (E67) Rīga-Ainaži 91,10 km" ietvaros paredzētā pagaidu tilta izbūvei izmantot valsts īpašumā esošos saliekamos tiltus.

Vienlaikus SM rosina projekta pieteikuma EISI Militārās mobilitātes projektu konkursā apstiprināšanas gadījumā, ja nepieciešams, ierosināt EISI "General Model Grant Agreement" līguma grozījumus, piesaistot LVC kā līguma partnerus.

Savukārt, ja EISI finansējums projektam nebūs pieejams, tad SM būs jāsagatavo dokumentu projektu par tilta un A1 maršrutā tiltam pieguļošās ielas pārņemšanu valsts īpašumā un MK rīkojuma projektu par valsts budžeta līdzekļu piešķīrumu projekta īstenošanai pilnā apjomā, indikatīvi 18 miljoniem eiro.

LETA jau rakstīja, ka 19.septembrī valdība atbalstīja līdzfinansējuma piešķiršanu SM virzītajiem projektiem, tostarp tilta pār Salacu būvniecībai, trešajā Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā.

Jau vēstīts, ka Igaunijas Satiksmes departaments lūdzis Latvijas kolēģiem sniegt vairāk informācijas par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli, ņemot vērā, ka pie tilta veidojas sastrēgumi.

Tilts pār Salacas upi Salacgrīvā jau gadiem ilgi nav renovēts, un transportlīdzekļi to pašlaik var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.

Latvijā

Salaspils ir Eiropas Savienības (ES) regulai par alternatīvo degvielu infrastruktūru prasībām atbilstošākā vieta ūdeņraža uzpildes stacijai izbūvei Latvijā, secināts Vidzemes plānošanas reģiona vadībā izstrādātajā pētījumā par ūdeņraža uzpildes staciju telpiskās attīstības koncepciju.

Svarīgākais