Pārbūvē trīs tiltus pār Gauju un vienu pār Gaujas atteku

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Šodien uz remontdarbu laiku tiks slēgt tilts pār Gauju Gulbenes novadā uz vietējā autoceļa Lejasciems-Māli (V415) (0,93. km). Būvdarbu vietas apbraukšana būs iespējama par vietējo ceļu Sinole-Mālmuiža (V414) un reģionālo autoceļu Sinole-Silakrogs (P34). Gājēju satiksmei līdzās esošajam tiltam uzbūvēts pagaidu tilts.

Satiksmi organizēs pa apbraucamo ceļu, jo Valsts vides dienesta prasība bija nodrošināt minimālu būvdarbu ietekmi uz apkārtējo vidi un izvairīties no pagaidu tilta izbūves. Turklāt tādejādi nodrošināta augstāka tilta remontdarbu kvalitāte un darbus būs iespējams pabeigt ātrāk. Satiksmes intensitāte šajā autoceļa V415 posmā ir neliela, bet pagaidu tilta izbūves izmaksas ir ap 100 tūkstošiem eiro, kas ievērojami sadārdzinātu projektu un apdraudētu tā realizāciju. Gulbenes novada pašvaldība projekta izstrādes laikā saskaņoja būvdarbu veikšanu bez pagaidu tilta izbūves.

Dzelzsbetona spriegotu siju tilts pār Gauju pie Lejasciema uzbūvēts 1973.gadā. Būvdarbus ietvaros demontēs esošo tilta brauktuves konstrukciju līdz pat sijām, iebetonēs jaunu tilta plātni, uzstādīs jaunas aizsargbarjeras un izbūvēs asfaltbetona segumu divās kārtās. Pārējām tilta konstrukcijām veiks nepieciešamos remontdarbus. Pēc pārbūves tiltam būs brauktuve ar divām braukšanas joslām un divām 1,65 m platām gājēju/velosipēdistu zonām, kas atdalītas no braukšanas joslām ar nepārtraukto līniju (ceļu apzīmējums nr. 920).

Būvdarbus tiltam uz vietējā autoceļa Lejasciems-Māli (V415) veic SIA Rīgas tilti par līgumcenu 677 212,80 eiro (ar PVN). Pārbūves projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošina SIA Būvju profesionālā uzraudzība.

Būvdarbi notiek arī uz tilta pār Gauju un uz tilta pār Gaujas atteku Valkas novadā uz reģionālā autoceļa Valka-Vireši (P23) (12,96. un 13,54. km). Būvdarbu vietu iespējams apbraukt pa reģionālo autoceļu Smiltene-Valka (P24) un Lipši-Spicrāmis (V267), ceļā jāplāno 25 minūtes:

  • tilts pār Gauju uz autoceļa P23 jau ir slēgts satiksmei, gājēju pārvietošanos nodrošinās pa tiltu arī būvdarbu laikā, izmantojot pārvietojamu konstrukciju pāri posmam, kurā tobrīd tiek veikti darbi;
  • tiltam pār Gaujas atteku tiks saglabāta ierobežota satiksme pa vienu joslu, lai nodrošinātu piekļuvi īpašumiem, kas atrodas 500 m posmā starp abiem tiltiem. Satiksme tur atļauta tikai vieglajiem transportlīdzekļiem un to regulē ar luksoforiem.
Šāda satiksmes organizācija uz autoceļa P23 būs spēkā līdz pat būvdarbu noslēgumam šā gada beigās.

Abi tilti uz autoceļa Valka-Vireši (P23) uzbūvēti 1965.gadā. Tiltam pār Gauju uz autoceļa P23 (12,96. km) demontēs esošo brauktuvi un izbetonēs jaunu, remontēs citas tilta konstrukcijas. Tāpat pārbūvēs ceļa segu aiz tilta ap 400 m darumā Virešu virzienā, bet 20 m posmam Valkas virzienā veiks izlīdzinošo frēzēšanu, labos ceļa profilu un ieklās asfaltbetona divās kārtās.

Tiltu pār Gaujas atteku (P23, 13,54. km) demontēs līdz sijām, pārbūvēs ceļa klātni un remontēs pārējās tilta konstrukcijas. Abiem tiltiem uzstādīs jaunas aizsargbarjera un abās pusēs izbūvēs tērauda ietves konstrukcijas. Būvdarbus veic SIA Tilts par līgumcenu 2 104 282,03 eiro (ar PVN). Pārbūves projekta autors AS Ceļuprojekts, būvuzraudzību veic SIA Būvju profesionālā uzraudzība.

Turpinās arī pagājušā gadā uzsāktā tilta pār Gauju Rāmniekos uz autoceļa Dukuri-Rāmnieki (V330) (4,2. km) pārbūve. Autotransporta satiksme pār tiltu būs slēgta līdz būvdarbu beigām šā gada rudenī. Slēgto posmu iespējams apbraukt pa valsts autoceļiem un pašvaldības ielām, savukārt gājēju pārvietošanās notiek pa līdzās esošo gājēju tiltu.

Pirms pārbūves uz tilta bija vienvirziena satiksme, bet pēc pārbūves tilts būs 98 m garš ar 7 m platu brauktuvi un divvirzienu satiksmi. Gājēju kustībai izbūvēs 1,5 m platu tērauda ietvi. 1977.gadā uzbūvēto gājēju tiltu pēc autotransporta tilta pārbūves paredzēts nojaukt. Tilta pieejās (3,70.-4,40. km) paredzēts pārbūvēt ceļa segu un divās kārtās ieklās asfaltu. Paredzēts arī sakārtot nobrauktuves un pieslēgumus, kā arī autobusu pieturvietas. Būvdarbus veic SIA ACBR par līgumcenu 3 197 536,01 eiro (ar PVN). Pārbūves projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību veic SIA Būvju profesionālā uzraudzība.

Latvijā

Salaspils ir Eiropas Savienības (ES) regulai par alternatīvo degvielu infrastruktūru prasībām atbilstošākā vieta ūdeņraža uzpildes stacijai izbūvei Latvijā, secināts Vidzemes plānošanas reģiona vadībā izstrādātajā pētījumā par ūdeņraža uzpildes staciju telpiskās attīstības koncepciju.

Svarīgākais