"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" cer Eiropā ieņemt Krievijas un Baltkrievijas nišu tramvaju ražošanā

© f64.lv, Gints Ivuškāns

"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā" (DLRR) ražotos tramvajus varētu pārdot mazākām pilsētām visā Eiropā un ieņemt nišu, ko iepriekš ieņēma Krievijā un Baltkrievijā ražoti tramvaji, intervijā aģentūrai LETA sacīja DLRR padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Viņa norādīja, ka uz DLRR pagaidām neviens vēl neskatās kā uz tramvaju ražotāju, taču, piemēram, septembrī notikušajā izstādē "InnoTrans" Horvātijas uzņēmums, kurš arī nekad iepriekš nebija ražojis tramvajus, rādīja "Liepājas tramvajam" saražotos.

Udalova pauda cerību, ka DLRR ražotie tramvaji varētu kļūt par Latvijas eksporta produktu, un uzsvēra, ka DLRR Pārdošanas departamentam būs liels darbs priekšā, lai pastāstītu klientiem, ka uzņēmumam ir jauns produkts.

Pēc viņas teiktā, tramvaju bāze tiks ņemta no DLRR sadarbības uzņēmuma Čehijā, taču viss, kas saistās ar dizainu un ārējo veidolu, tiks apspriests ar pašvaldību. Arī tramvaju tehniskā dokumentācija būs no Čehijas uzņēmuma puses, jo tehniskās dokumentācijas izstrāde prasa ilgāko laiku.

"Ja mums būtu vairāk laika, tad mēs arī pie tehniskās dokumentācijas vairāk varētu piestrādāt paši un audzēt savu kvalifikāciju arī šajā jomā. Bet ar kaut ko ir jāsāk, mums tā būs laba pieredze, un cerams, ka nākamā gada beigās redzēsim jaunos tramvajus," teica Udalova, piebilstot, ka Daugavpils domes iepirkums ilga ļoti ilgi - aptuveni gadu -, un tas "nozaga laiku" tramvaju būvniecībai.

Viņa informēja, ka tramvaju rezerves daļas būs no Eiropas Savienības, jo DLRR nevar atļauties kavēt termiņus. Tādēļ tiks izmantots viss, kam nav vajadzīga atmuitošana vai var rasties piegāžu riski, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju. Daugavpilī notiks tramvaju komplektēšana, pabeigšana un krāsošana.

Jau ziņots, ka DLRR un AS "Daugavpils satiksme" septembra beigās parakstīja līgumu par četru četrasu tramvaju vagonu piegādi par kopējo summu 7,4 miljoni eiro.

DLRR iepirkumā piegādājamos tramvaju vagonus ražos uz vietas savā rūpnīcā Daugavpilī, tādējādi sākot jaunu darbības virzienu. Tramvaju piegādes termiņš ir 2023.gada nogale.

DLRR 2020.gadā strādāja ar 46,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa auga 6,3 reizes un sasniedza 2,066 miljonus eiro. Savukārt DLRR koncerns 2020.gadā strādāja ar 39,7 miljonu eiro apgrozījumu un guva 2,4 miljonu eiro peļņu. Dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti.

Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Latvijā

Valsts amatpersonu deklarācijas vēsta, ka Latvijas Bankas prezidenta amata kandidātam 2022. un 2023. gadā pamatdarbs bijis nevis "Altum" valdes priekšsēdētāja amats, bet gan valdes priekšsēdētāja amats Rīgas Stradiņa universitātē. Lai gan lielākos ienākumus (algu) šajā periodā R. Bērziņš guvis tieši "Altum" valdes priekšsēdētāja amatā, deklarācija no "Altum" kā pamatdarba pēdējo reizi iesniegta VID tālajā 2021.gadā.

Svarīgākais