Kandavā no automašīnu salonos atstātiem naudas makiem nozog 3200 eiro

© Oksana Džadana/ F64

Dodoties uz kādu pasākumu, sabiedrību lielākoties interesē notikuma izbaudīšana un nereti tiek piemirsts par drošības jautājumiem. Savukārt zagļiem publisku pasākumu apmeklēšanai ir cita motivācija – tā ir iespēja, izmantojot iedzīvotāju nepiesardzību un neuzmanību, piesavināties svešu mantu.

Tā, piemēram, aizvadītās nedēļas nogalē Kandavas kartodromā notikušo sacensību laikā no četru automašīnu salonos atstātiem naudas makiem tika nozagti kopsummā 3200 eiro. Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Tukuma iecirknī par notikušo sākts kriminālprocess.

Kādam rīdziniekam no stāvēšanai novietotas automašīnas „Toyota Proace” salonā atstāta maka tika nozagti 800 eiro, savukārt Daugavpils iedzīvotājs transportlīdzeklī „Mercedes-Benz Sprinter” ne tikai bija atstājis naudas maku, no kura tika nozagti 600 eiro, automašīna arī nebija aizslēgta.

Tāpat neaizslēgtu savu transportlīdzekli „Mercedes-Benz Sprinter” stāvēšanai bija atstājis kāds kaimiņvalsts iedzīvotājs. No viņa naudas maka, kas atradās mašīnas salonā, garnadzis piesavinājās 300 eiro. Vislielākais materiālais zaudējums tika nodarīts kādam citam kaimiņvalsts iedzīvotājam, no kura automašīnas „Ford Transit” salonā esošā maka tika izņemti 1500 eiro.

Valsts policija atkārtoti atgādina, ka savu personīgo mantu atstāšana automašīnas salonā ir nelāgs pieradums. Transportlīdzekļos redzamās vietās atstātās mantas piesaista zagļu uzmanību un mudina viņus tās piesavināties.

Lai arī šķiet, ka garnadžus interesē tikai vērtīgi priekšmeti, piemēram, somas, naudas maki, mobilie tālruņi, fotoaparāti vai datori, zagļi neniecina arī pārtikas produktus, apģērbu un pat bērnu rotaļlietas. Tādos gadījumos izsistais automašīnas loga stikls rada lielākus zaudējumus nekā nozagtie priekšmeti.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais