Zemgalē atklās reģionālo "112" sakaru centru

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Zemgales reģiona brigādē 1.decembrī atklās «112» reģionālo sakaru centru, informē zz.lv.

VUGD jau 2009.gadā veikta teritoriālā reorganizācija un izveidotas piecas teritoriālās struktūrvienības, kuras apvienoja līdz tam esošās brigādes. Lai pilnveidotu VUGD darba organizāciju, uzlabotu vienotā ārkārtējo notikumu tālruņa 112 zvanu apstrādes kvalitāti un optimizētu VUGD teritoriālo struktūrvienību resursu operatīvo vadību, efektīvāk izmantojot cilvēkresursus, veikta reģionālo sakaru punktu izveide šā gada 1.martā VUGD Vidzemes reģiona brigādē un 1.septembrī VUGD Latgales reģiona brigādē. Darbs uzsākts arī pie VUGD Kurzemes reģiona brigādes sakaru centra izveides.

Svinīgajā pasākumā piedalīsies iekšlietu ministre Linda Mūrniece, VUGD priekšnieks Ainars Pencis, Jelgavas pilsētas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, Jelgavas novada Domes priekšsēdētājs Ziedonis Caune, un pārstāvji no dienestiem ar kuriem notiek visciešākā sadarbība - Valsts un pašvaldības policijas, Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta, Zemessardzes un Latvijas dzelzceļa, informē VUGD Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Inga Vetere.

Atklājot jauno sakaru centru paredzēts likvidēt dispečeru amatus Aizkrauklē, Jelgavā, Bauskā, Dobelē, Jēkabpilī un Tukumā.

Iedzīvotājiem nav pamata satraukties, ka līdz ar šāda centra izveidi operatīvo dienestu palīdzība būs jāgaida no Jelgavas. Ugunsdzēsēju depo savu līdzšinējo atrašanās vietu nemaina un uz negadījumu izbrauc tāpat kā līdz šim tuvākā depo vai posteņa ugunsdzēsēji glābēji.

Cilvēkiem, zvanot uz 112, vispirms jānosauc precīza notikuma vieta, kur nepieciešama palīdzība, īpaši svarīgi ir nosaukt pilsētu, novadu vai pagastu, lai nerastos pārpratumi, piemēram, meklējot notikuma vietu citā pilsētā. Par to, kas noticis un vai ir cietušie, dispečere uzzina tieši no zvanītāja, tādēļ, jo precīzāka, būs informācija, jo ātrāk operatīvie dienesti steigsies uz notikuma vietu. Ja ir nepieciešama policijas vai mediķu palīdzība, tad uzreiz arī jāpavēsta, ka nepieciešams savienot ar vajadzīgo dienestu, jo arī tas ieekonomēs kritiskajos brīžos tik dārgās sekundes. Ja ir noticis nelaimes gadījums, kad nepieciešama vairāku dienestu palīdzība, piemēram, smags ceļu satiksmes negadījums, kur ir cietušie, kas iesprostoti avarējušajā automašīnā, tad zvanot uz 112 un pavēstot par situāciju, jums nebūs jādomā, vai vēl zvanīt atsevišķi mediķiem, vai saukt policiju - to visu izdarīs dispečere.

Latvijā iedzīvotāju ērtībai ir izveidots cits īso kodu tālruņa numurs 113, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību tieši un nepastarpināti, tādējādi nodrošinot operatīvāku mediķu ierašanos izsaukuma vietā un palīdzības sniegšanu iedzīvotājiem veselībai un dzīvībai kritiskās situācijās.

Svarīgākais