Nākamgad varētu nedotēt populārākos starppilsētu autobusu maršrutus

Veidojot nākamā gada budžetu, tiek izskatīta iespēja atteikties no populārāko starppilsētu autobusu maršrutu dotācijām, tās novirzot lauku rajoniem, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

"Tie ir reisi, kas patlaban strādā ar peļņu," skaidroja Augulis, uzsverot, ka mazāk populāriem maršrutiem dotācijas atņemt nav paredzēts, līdz ar to maršrutu slēgšana nav gaidāma. Viņaprāt, daudzviet gan vajadzēs pasažieru pārvadājumus padarīt efektīvākus, jo "te ir jautājums, vai mēs braucam ar 50 vietu lielu autobusu pēc pieciem cilvēkiem, vai arī izvēlamies ko piemērotāku".

Jau ziņots, ka Finanšu ministrijas (FM) mājaslapā internetā publiskots 2011.gada valsts kopbudžeta konsolidācijas pasākumu saraksts, ko sestdien ārkārtas sēdē akceptēja Ministru kabinets. Kopumā nākamā gada kopbudžeta konsolidācijas summa ir 290,67 miljoni latu, no kuriem 88,8 miljoni latu ir izdevumu samazinājumi, 156,96 miljoni latu - ieņēmumu palielinājumi, savukārt 44,9 miljoni latu - izmaiņas fondēto pensiju shēmā.

Ar lielākajiem samazinājumiem ir jārēķinās Satiksmes ministrijai, kuras tēriņus paredzēts samazināt par 18,272 miljoniem latu.

Augulis gan norādīja, ka nākamā gada budžetā paredzētais budžeta tēriņu samazinājums nozari daudz neietekmēs, jo šogad plānots samaksāt parādus par pasažieru pārvadājumu dotācijām, līdz ar to šie tēriņi nebūs nākamajā gadā.

"Ceļus remontēsim par Eiropas naudu, kas ir jāizmanto. Ar Eiropas naudas apguvi kopumā mums iet kūtri, taču satiksmes jomā šie rādītāji ir labi," sacīja Augulis.

Latvijā

Latvijā faktiskā bezdarba līmenis šogad augusta beigās, tāpat kā mēnesi iepriekš, bija 6,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes darbaspēka apsekojuma dati.

Svarīgākais