No jūnija uz Madonu un Gulbeni no Rīgas varēs doties ar vilcienu

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

No 1.jūnija pasažieru ērtākai nokļūšanai uz Madonu un Gulbeni tiks pagarināti esošie un atklāti jauni vilciena reisi no Rīgas, norādīja Satiksmes ministrijā (SM).

Plānots, ka vilciens uz Madonu kursēs katru dienu, bet uz Gulbeni nedēļas nogalēs - piektdienās, sestdienās un svētdienās.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādīja, ka pagājušajā gadā gadā SM sadarbībā ar Autotransporta direkciju izstrādāja sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju, kas paredz stiprināt dzelzceļu kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, vilcienu satiksmi attīstot kā galveno pasažieru pārvadāšanas veidu,.

"Viss nav izdarāms uzreiz, bet pakāpeniski. Esam palielinājuši eksprešu skaitu uz Daugavpili, Valmieru, Cēsīm. Attīstījuši vilcienu satiksmi ar jauniem reisiem uz Krāslavu un no 1.jūnija arī uz Gulbeni. Nākotnē plānojam jaunus maršrutus reģionālajā satiksmē starp Latvijas pilsētām modernā "Rail Baltica" vilcienā," teica ministrs.

Vienlaikus ar vilciena reisiem uz Madonu un Gulbeni gaidāmas izmaiņas reģionālo maršrutu autobusos, lai nogādātu pasažierus līdz dzelzceļa stacijai un otrādi - no dzelzceļa stacijas līdz iecerētajam galamērķim. Šobrīd notiek vilcienu un autobusu laiku saskaņošana, par visām izmaiņām detalizētāk informēs ATD.

Vasarā, epidemioloģiskajai situācijai uzlabojoties, SM aicināja ceļot ar vilcienu, kas ir drošs, ērts un videi draudzīgs transporta veids. Ceļojumu ar vilcienu uz Gulbeni var turpināt pa šaursliežu dzelzceļu līdz Alūksnei, kas ir Baltijā vienīgais regulāri kursējošais šaursliežu bānītis.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais