Pavasara atkušņa dēļ daudzviet Latvijā uz grants autoceļiem ir iestājies šķīdonis, kā rezultātā 636 valsts autoceļu posmos ar grants segumu ieviesti masas ierobežojumi, informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Šīs dienas laikā plānots turpināt ieviest masas ierobežojumus.
Patlaban Jēkabpils apkārtnē ir ieviesti masas ierobežojumi 58 ceļu posmos, Ludzas apkārtnē - 44 ceļu posmos, Ventspils un Dagdas apkārtnē - 38 ceļu posmos, Aizkraukles, Madonas, Ogres apkārtnē - 37 ceļu posmos, Daugavpils un Kuldīgas apkārtnē - 36 posmos un Liepājas apkārtnē 35 ceļu posmos, kā arī uz vairākiem ceļu posmiem pārējā Latvijas daļā.
Apgrūtinoši braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem autoceļiem ir uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Saulkalnes līdz Skrīveriem, Liepājas šosejas (A9) posmā no Kalvenes līdz Grobiņai, kā arī Tīnūžu šosejas (P80) posmā no Rīgas apvedceļa līdz Skrīveru pagriezienam.
Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtinoši braukšanas apstākļi ir Bauskas un Ogres apkaimē.
Slidenie ceļa posmi tiek kaisīti ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistītas 16 VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" ziemas dienesta tehnikas vienības.
Vienlaicīgi atsevišķos grants autoceļu posmos braukšanas apstākļus joprojām apgrūtina apledojums, kas izveidojies, kūstot sniega kārtai, ar kuru šie ceļi tika uzturēti ziemā. Īpaši apgrūtināti braukšanas apstākļi patlaban ir uz daudziem vietējiem autoceļiem, izņemot Rīgas, Aizkraukles, Dobeles, Jelgavas, Kuldīgas, Liepājas, Saldus, Talsu, Tukuma, Valkas un Ventspils apkārtni.
Pavasarī, sākoties atkusnim, uz grants autoceļiem ir novērojams šķīdonis - pārmitrināts grants segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi pasliktinās. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.
Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.