Pirmdien Latvijas autoceļus tīra 119 tehnikas vienības

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) atgādina, ka mainīgos laika apstākļos - ilgstoša snigšana, sniegputenis - jābrauc uzmanīgi, jo autoceļu brauktuves no sniega tiek attīrītas tikai pēc snigšanas beigām. Turklāt braukšanas apstākļi starp dažādām ceļu uzturēšanas klasēm būtiski atšķiras. Ziemas sezonā LAU strādā diennakts režīmā un ziemas dienesta operatīvie dežuranti apseko un uzrauga valsts autoceļu stāvokli. Šobrīd ceļu uzturēšanas darbos iesaistītas 119 ziemas dienesta tehnikas vienības.

Piesnigušos un slidenos ceļa posmus tīra un kaisa ar pretslīdes materiāliem, nepieciešamības gadījumā darbi tiek veikti atkārtoti. Šodien sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu Kurzemē, valsts centrālajā daļā un vietām arī Vidzemē. Laika prognozes liecina, ka turpmākajās stundās intensīva snigšana turpināsies. Jāņem vērā, ka ilgstošas snigšanas apstākļos sniega kārta uz autoceļiem veidojas atkārtoti arī pēc nesen veiktiem uzturēšanas darbiem. Aicinām autovadītājus izvēlēties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērot lielāku distanci līdz priekšā braucošiem transportlīdzekļiem.

Valsts autoceļiem ziemas sezonā tiek noteiktas piecas uzturēšanas klases - A, A1, B, C un D. Pieļaujamais sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laika apstākļos A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem var būt seši centimetri. Savukārt B uzturēšanas klases autoceļiem astoņi centimetri, C uzturēšanas klasei 10 cm, D uzturēšanas klases autoceļiem pieļaujamais sniega biezums netiek normēts.

A uzturēšanas klases autoceļa brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic trīs stundu laikā, A1 uzturēšanas klasi četru stundu laikā, B uzturēšanas klasi sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klasei autoceļa attīrīšanu no sniega veic 18 stundās, D uzturēšanas klasei laiks netiek normēts.

Autoceļiem ar grants segumu noteikta ir C vai D uzturēšanas klase, kas nozīmē, ka laiks autoceļu brauktuves apstrādei ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves bīstamajos posmos netiek normēts. Līdz ar to ceļu lietotājiem jābūt uzmanīgiem, jo grants ceļu apstrāde ar pretslīdes materiāliem tiek veikta tikai satiksmei bīstamākajos posmos - stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos.

Jāņem vērā, ka vienam autoceļam dažādos posmos uzturēšanas klases var būt atšķirīgas, līdz ar to mainās arī autoceļa posma uzturēšanas prasības. Ja autoceļam kādā posmā iz zemāka uzturēšanas, piemēram no A1 uzturēšanas klase nomaina B uzturēšanas klasi, tad arī tā autoceļa posma brauktuves stāvoklis būs atbilstošs B uzturēšanas klases noteiktajām prasībām.

Lēmumu par ziemas dienesta darbu uzsākšanu uz valsts autoceļiem pieņem 32 ziemas dienesta dežuranti, balstoties uz faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm. Galvenie ziemas sezonas darbi ir autoceļu brauktuvju attīrīšana no sniega un slīdamības samazināšana, t.sk. preventīvā kaisīšana.

Par aizputinātiem un neizbraucamiem autoceļiem un būtiskiem autoceļu bojājumiem uz valsts autoceļiem, piemēram, iegruvušu caurteku, izskalotu autoceļu, aicinām informēt VSIA "Latvijas Valsts ceļi" Satiksmes informācijas centru, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 8000 5555.

Atgādinām, ka autoceļu uzturēšanas darbiem tiešsaistes režīmā var sekot līdzi VSIA "Latvijas Valsts ceļi" mājaslapas kartē (www.lvceli.lv), kā arī aplikācija "Waze", kurā iespējams arī informēt par valsts autoceļu stāvokli.

Latvijā

Vakar jau rakstījām par Latvijas Republikas Saeimas 14. novembra lēmumu par jaunu regulējumu obligātās civiltiesiskās apbdrošināšanas (OCTA) likumā, kas nosaka vairākas būtiskas izmaiņas. Iedzīvotāji ar deputātu lēmumu nav mierā, it īpaši satraucoties par likuma normu, kas OCTA polises iegādi prasa arī tādām automašīnām, kas satiksmē nemaz nepiedalās.

Svarīgākais