Reģionālajos autobusos vairums pasažieru ievēro noteikumus par mutes un deguna aizsega lietošanu.
SIA "Ventspils reiss" pārstāve Agija Leimane aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums visus ieviestos noteikumus iespēju robežās ievēro precīzi, un nekādu nopietnu problēmu pašreiz nav bijis. Viņa skaidroja, ka visgrūtāk ir ievērot noteikumu par divu metru distanci starp pasažieriem, jo ne visi pasažieri ir pietiekami atbildīgi, bet autobusa vadītājam reisa laikā jākoncentrējas uz pamatdarbu, nevis jāseko distances ievērošanai.
"Uzskatām, ka kopumā veiksmīgi tiekam galā. Par to, protams, paldies tiem pasažieriem, kas šajā sarežģītājā laikā pret visiem ierobežojumiem izturas ar izpratni, un darbiniekiem, kuri neatsakās strādāt šajos apstākļos," pauda Leimane. Viņa arī informēja, ka uzņēmuma autobusos vadītājs ir norobežots ar speciālu, caurredzamu "aizkaru" un visiem darbiniekiem tiek nodrošināti individuālie aizsardzības līdzekļi. Tāpat autobusos un autoostā tiek veikta regulāra mitrā uzkopšana un virsmu dezinfekcija. Garajos pārtraukumos arī autobusa vadītāji dezinficē tās virsmas, kurām autobusā visbiežāk pieskaras pasažieri. Autoostā izvietots brīvi pieejams roku dezinfekcijas līdzeklis.
"Ventspils reiss" ir izdevis rīkojumu, kurā noteikts, kā autobusa vadītājam jārīkojas dažādās situācijās. Līdz šim gan tādu situāciju, kad pasažieris atsakās ievērot noteikumus, uzņēmuma reisos nav bijis. Viņa arī norādīja, ka situāciju atvieglo tas, ka Ventspils pilsētas dome ir pieņēmusi lēmumu atsevišķām, mazākaizsargātām pasažieru grupām bez maksas izsniegt vairākkārt lietojamas sejas aizsargmaskas tieši braukšanai sabiedriskajā transportā.
Viņa skaidroja, ka laikā, kad bija spēkā 50% ierobežojums pasažieru skaitam, nereti bija situācijas, kad kāds pasažieris netika uzņemts autobusā, tomēr tādu nebija daudz. "Uzskatām, ka krīzes situācija un tas, kā uzņēmumā spējam ar to tik galā, parāda gan to, ko ikdienas darba organizācijā vajadzētu uzlabot vai mainīt, gan to, ka principā esam gatavi strādāt un sniegt pakalpojumu arī nestandarta situācijā," pauda Leimane.
SIA "B-Bus", kura uzņēmumu grupā ietilpst pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme", SIA "Sabiedriskais autobuss", SIA "Ekspress-Ādaži", SIA "Migar", SIA "B-Tour" Latvijā un UAB "B-Bus"Lietuvā, valdes priekšsēdētājs Vitalijs Komars aģentūrai LETA pauda, ka "Sabiedriskais autobuss" nodrošina pasažieru pārvadājumus vietējas nozīmes reģionālajos maršrutos Alūksnes un Ventspils novadā, kā arī starppilsētu maršrutos no Saldus uz Skrundu, Liepāju, Rīgu, Kuldīgu, Ventspili un citām pilsētām. Kā liecina uzņēmuma aptaujātie autobusu vadītāji, liela daļa pasažieru, kuri izmanto sabiedrisko transportu, ir apzinīgi un ievēro Satiksmes ministrijas rīkojumu par obligātu sejas maskas vai mutes un deguna aizsegu lietošanu.
Uzņēmumam ir skaidri visi Satiksmes ministrijas rīkojumā iekļautie noteikumi un tie tiek pildīti. Autobusu salonos vairākās vietās ir izvietoti informatīvi paziņojumi - Satiksmes ministrijas rīkojums, kurā ir minēti, kādi noteikumi ir jāievēro pasažieriem, kuri izmanto sabiedrisko transportu. Tāpat autobusos pasažieri ievēro, ka sākumā, ir jāaizņem sēdvietas pamīšus, lai ievērotu divu metru distanci. Pasažieri arī uzgaida un ievēro distanci pirms iekāpšanas autobusā.
Arī "Migar" vietējas nozīmes maršrutos Jelgavas novadā daļa pasažieru ievēro noteikumus, vien dažiem autobusa vadītājs norāda par sejas maskas vai mutes un deguna aizsega obligātu lietošanu.
"Grūtāk ar jauno kārtību un noteikumu ievērošanu ir Pierīgas iedzīvotājiem, piemēram, no Ādažu novada, kuri dodas uz darbu Rīgā. Ir pasažieri, kuri uz autobusa vadītāja aizrādījumu par sejas masku, nereaģē un ignorē," pauda Komars, piebilstot, ka ir pagājusi tikai viena diena, tāpēc autobusa vadītāji pagaidām ir saprotoši un iztiek vien ar aizrādījuma un atgādinājuma izteikšanu par nepieciešamību ievērot Satiksmes ministrijas rīkojumu. Viņš pauda cerību, ka pasažieri paši kļūs atbildīgāki, pieradīs pie jaunās kārtība un sāks sāks lietot sejas maskas vai aizsegus un nebūs nepieciešamības atteikt braucienu vai iesaistīt Valsts policiju konfliktsituācijās.
Komars norādīja, ka visi autobusa vadītāji ir informēti un instruēti kā rīkoties situācijās, ja pasažieris atsakās ievērot noteikumus.
AS "CATA" pārstāvis Lotārs Dravants norādīja, ka uzņēmums izpilda visus Satiksmes ministra rīkojumā minētos punktus, kas attiecas uz pārvadātājiem. Visas iepriekš radušās neskaidrības ir atrisinātas un pašreiz tādu nav. Papildu noteiktajiem pasākumiem "CATA" plāno tuvākajās dienās nodrošināt pasažieriem iespēju iegādāties mutes un deguna aizsegus tieši autobusā.
Autobusu vadītāji ir instruēti, un viņiem ir skaidrs kā rīkoties attiecīgajās situācijās. "Protams, var rasties nestandarta situācijas - arī tādās "CATA" autobusu vadītāji ir zinoši un rīkojas kompetenti," pauda Dravants, piebilstot, ka līdz šim nav bijuši gadījumi, kad pasažieriem tiek atteikta iekāpšana autobusos.
LETA jau ziņoja, ka no 12.maija sabiedriskajā transportā pasažieriem jāvalkā sejas un deguna aizsegi, piemēram, sejas maska, respirators, šalle, lakats un tamlīdzīgi.
Vienlaikus pasažieri aicināti izmantot sabiedrisko transportu būtiskos gadījumos, izvēlēties braucienu laikā, kad sabiedriskajā transportā ir mazāk pasažieru, pēc iespējas ievērot divu metru distanci un transportlīdzekļa salonā vispirms ieņemt tās sēdvietas, kas atrodas pamīšus vai vienu sēdvietu izlaižot no jau aizņemtajām sēdvietām.