Pašvaldību neapmierina plāns par Medemciema krustojuma pārbūvi; piedāvā savu risinājumu

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

Olaines novada pašvaldība nav apmierināta ar VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plānu Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas, aizliedzot kreisos pagriezienus, un ir gatava atbalstīt divu līmeņu satiksmes mezgla izveidi, pauda novada domes priekšsēdētāja padomnieks Kristaps Kauliņš.

Olaines novada pašvaldība ir gandarīta, ka beidzot tiks veikta krustojuma rekonstrukcija, jo diskusijas ar LVC par rekonstrukciju, lai uzlabotu šajā krustojumā satiksmes organizāciju un drošību, norit jau no 2015.gada. Pašvaldība gan līdz galam nav apmierināta ar šādu risinājumu un nav to saskaņojusi.

Pēc Kauliņā teiktā, pašvaldība, ņemot vērā, ka LVC jau sākotnēji atmeta divlīmeņu mezgla izbūves iespēju, izvirzīja trīs prasības. Vietvara uzskatīja, ka ir jālikvidē visi kreisie pagriezieni un jāizveido barjera un nožogojums, lai izslēgtu transporta un gājēju kustību, jāizveido autobusu pieturvietas platforma un gājēju celiņš līdz tunelim, kā arī jāparedz apgriešanās vietas abiem braukšanas virzieniem.

"Pēc projekta redzam, ka tiks pilnībā izpildītas visas prasības, izņemot vienu - LVC nevēlas veidot apgriešanās vietu virzienam Rīga-Medemciems, tas ir, lai nokļūtu no Rīgas Medemciemā, tā vietā piedāvājot maršrutu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu mezglam," komentēja Kauliņš.

Šādu risinājumu pašvaldība neatbalsta, jo novirzīt transportu līdz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumam neesot pietiekami droši - ieskriešanās un bremzēšanas joslas esot par īsu un, izbraucot atpakaļ uz Jelgavas šosejas, veidojas krustošanās ar transporta plūsmu, kas brauc no Jelgavas virzienā uz Jūrmalu.

"Līdz ar to šeit ir krustošanās konfliktpunkts un potenciālas iespējas autoavārijām, turklāt tehniski ekonomiskā izvērtējumā ir redzams, ka risinājums septiņu kilometru līkuma dēļ ir nesamērīgi dārgs un 20 gados tas ceļa lietotājiem, pamatā Medemciema un Baložu pilsētas iedzīvotājiem, izmaksās līdz 15 miljoniem eiro," aprēķinājusi pašvaldība.

Tagad Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.

"Šādu argumentētu viedokli jau iepriekš esam pauduši arī Satiksmes ministrijai un LVC, taču pagaidām nav izdevies pierādīt un pārliecināt par šāda risinājuma izbūvi. Arī pēc publiski sniegtās informācijas par plānotajiem darbiem atkārtoti mēģināsim pārliecināt ministriju un LVC par nepieciešamību mainīt plānotos darbus, paredzot visiem satiksmes dalībniekiem droša un ekonomiski pamatota risinājuma izveidi šajā posmā," solīja novada mēra padomnieks.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt šā gada aprīlī-maijā. Paredezēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

Uz preses konferenci bija ieradušies vairāki desmiti vietējo iedzīvotāju, kuri ļoti skaļi pauda savu sašutumu un neapmierinātību ar krustojuma pārbūves plānu. Iedzīvotāji uzsvēra, ka ar viņiem neviens nav runājis par šiem plāniem un viņu viedoklis nav ņemts vērā. Iedzīvotāji uzskata, ka LVC ir izvēlējušies lētāko un iedzīvotājiem visneizdevīgāko risinājumu.

LVC informēja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvas satiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk nekā trīs kilometri.

LVC uzsvēra, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015.gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki - vieglus miesas bojājumus.

Latvijā

Iespējamais Krievijas specdienesta darbinieks Aleksejs Stovbuns, kurš Latvijā tika pieķerts vienā no Valsts drošības dienesta izmeklēšanām, bijis aktīvi iesaistīts kontaktos ar Itālijas labējā spārna politiķiem, atsaucoties uz ukraiņu politologa veiktu pētījumu, vēsta LTV raidījums “de facto”. Par pierādījumiem kalpo gan fotogrāfijas, gan Stovbuna ziņojumi. Viens no publicētajiem dokumentiem attiecas arī uz Latviju, kur Stovbuns, kurš parakstās kā “Erudīts”, atstāsta sarunu ar informācijas avotu Latvijā vārdā “Finansists”.

Svarīgākais