Uz autoceļa Kuldīga–Aizpute atjauno segumu; uzzini, kur noteikti ātruma ierobežojumi

© Dmitrijs Suļžics/F64

Sākas seguma atjaunošanas būvdarbi autoceļa Kuldīga–Aizpute–Līči (P112) posmā no Kuldīgas līdz Vilgāles kapiem (0,824.-15,3. km). Šonedēļ tiek veikti trases nospraušanas darbi un satiksme netiek būtiski ietekmēta. Savukārt jau nākamnedēļ jārēķinās, ka atsevišķos posmos satiksmi organizēs ar regulētāju palīdzību un būs ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h.

Būvdarbi paredz seguma profila labošanu ar plaisu aizliešanu un bedrīšu remontu un izlīdzinošās asfalta kārtas ieklāšanu, kur tas nepieciešams. Šiem darbiem sekos virsmas apstrāde. Visā posmā veiks arī ūdens novades sistēmas sakārtošanu - caurteku tīrīšanu, apauguma likvidēšanu un grāvju tīrīšanu. Atjaunos drošības barjeras un sakārtos autobusu pieturvietas. Saskaņā ar līgumu šos darbus paredzēts veikt divu mēnešu laikā. Iepriekš seguma atjaunošana atsevišķos posmos šajā ceļā veikta 2006. un 2009. gadā.

Būvdarbus veic SIA Strabag par līgumcenu 713 tūkstoši eiro (ar PVN), ko finansē valsts budžets.

Virsmas apstrāde ir ekonomiska tehnoloģija, kas ļauj saglabāt ceļa segumu un nepieļaut ceļa apakšējo kārtu bojājumus. Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un vienā vai divās kārtās uzbērtas šķembas, kas tiek pieveltņotas. Lai šķembas kārtīgi saistītos ar bitumenu, ceļš ir jāpiebrauc, tādēļ noteiktu laiku pēc virsmas apstrādes uz ceļa tiek saglabāts ātruma ierobežojums. Pēc noteikta laika nepiesaistītās šķembas tiek noslaucītas. Virsmas apstrādes tehnoloģija tiek pielietota uz autoceļiem ar mērenu un nelielu satiksmes intensitāti - reģionālās un vietējas nozīmes ceļiem.

Latvijā

Saistībā ar e-adreses problēmām ir apzinātas amatpersonas, kuras nav atbildīgi pildījušas savus darba pienākumus, un tām līdz pirmdienai, 16.decembrim, ir jāiesniedz rakstiski paskaidrojumi, žurnālistus piektdien informēja Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) direktors Jorens Liops.

Svarīgākais