Vidzemē plānots ievērojami samazināt sabiedriskā transporta maršrutu reisu skaitu

© F64 Photo Agency

Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) par vismaz 150 reisiem plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta maršrutu reisu skaitu, aģentūrai LETA paziņoja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Šāds secinājums VPR radies, salīdzinot Autotransporta direkcijas (ATD) iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.

"Piemēram, veicot reisu salīdzinājumu, redzams, ka reisā Rīga-Valmiera ir par desmit reisiem mazāk, tajā pat laikā ar ideju par dzelzceļu kā "mugurkaulu" tur ir maz sakara, jo ar dzelzceļu sakrīt tikai reisa galapunkti. Tajā pat laikā ir samazināti arī četri Rīga-Cēsis reisi, kas arī darīts, sekojot jaunajai politikai - pārcelt pasažierus uz vilcieniem. Jā, konkrētajā maršrutā ceļā pavadītais laiks ir ievērojami īsāks, taču tajā pat laikā virknei pasažieru šis maršruts nav piemērots," paziņoja VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa.

Viņa norādīja, ka tiek plānots samazināt vairākus reisus, kas patlaban tiek izpildīti ar mazas ietilpības autobusiem, vai arī tie reisi, kuriem jau bija samazināts pieturvietu skaits.

Ozoliņa uzsvēra, ka liela daļa agro un vēlo sabiedriskā transporta reisu, kas tiek veikti, lai izbrauktu no bāzes vai atgrieztos, un kuru laikā tika pārvadāti arī pasažieri, tiks pārveidoti par tā saucamajiem tehniskajiem reisiem. "Tas nozīmē, ka, protams, autobuss no bāzes stacijas izbrauks, taču pasažierus uzņemt nedrīkstēs - arī šie braucieni radīs izmaksas, bet ieņēmumu nebūs, savukārt dažiem cilvēkiem, kas šos reisus izmantoja, būs jāmeklē alternatīvi risinājumi," teica Ozoliņa.

Runājot par ATD komentāru, ka daļu reisu saglabās, tos pārveidojot par komercreisiem, Ozoliņa apgalvoja, ka Vidzemei neviens komercreiss nav paredzēts. Vienīgais ir virzienā Sigulda-Rīga, taču, Sigulda jau atrodas Rīgas plānošanas reģiona teritorijā.

Vienlaikus Ozoliņa pozitīvi vērtē ideju par bezmaksas sabiedriskā transporta reisu ieviešanu vairākās vietās Vidzemē. "Ļoti ceru, kas tas nepārvērtīsies par parastu eksperimentu, pieradinot pasažierus pie jaunās kārtības, un tad to atcels. Iespējams, ka pasažieru skaits tiešām palielināsies, ņemot vērā, ka par braucieniem nav jāmaksā. Tajā pat laikā, cilvēki ir tik, cik viņi ir," piebilda Ozoliņa.

Jau ziņots, ka VPR pašlaik ievieš Eiropas Savienības līdzfinansētu projektu "MAMBA", kurā paredzēts, ka Alūksnes un Mazsalacas novadā pilotēs jaunu pakalpojumu "transports pēc pieprasījuma".

"Tieši Alūksnes novadā "transports pēc pieprasījuma" tiks pilotēts vietās jeb apvidos, kur sabiedriskais transports vispār nekursē un nekad nav kursējis. Tie ir māju puduri, taču arī tur dzīvo cilvēki, kuriem sabiedriskais transports ir vienīgā iespēja tikt ārā no mājas. Jāatgādina, ka teritorija nebeidzas ar pagasta centru, ir ceļi, kuri esošajā sabiedriskā transporta tīklā nav iekļauti, taču arī tur dzīvo cilvēki, kuru vajadzības un tiesības jārespektē," uzsvēra Ozoliņa.

Svarīgākais