Sākta dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošana

© F64 Photo Agency

Lietuvā sākusies pirms vairāk nekā desmit gadiem izjauktā dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošana, pirmdien paziņojis konkursā par atjaunošanas darbiem uzvarējušās kompānijas "Vitras-S" vadītājs Mihails Ļipkins.

Pēc viņa teiktā, pirmās sliedes atjaunojamajā posmā tiks liktas otrdien.

"Šodien tur tiek izkrauts sastāvs, un otrdien liksim pirmās sliedes. Vispirms tiks rekonstruēta pārbrauktuve pilsētas robežās, netālu no Mažeiķu dzelzceļa stacijas, un tūdaļ sāksim būvēt sliežu ceļu," Ļipkins stāstījis ziņu aģentūrai BNS. "Viss notiek saskaņā ar plānu. 30.maijā saskaņojām projekta aprakstu ar [valsts dzelzceļa kompāniju] "Lietuvos geležinkeliai" un jau sākam darbus."

Jau vēstīts, ka "Lietuvos geležinkeliai" martā parakstīja 11,35 miljonus eiro vērtu līgumu par dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu ar konkursā uzvarējušo Lietuvas kompāniju "Vitras-S", kas ietilpst Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas "Skinest Rail" grupā.

Dzelzceļa posmu paredzēts atjaunot līdz šā gada beigām, tādējādi izpildot Lietuvas doto solījumu Eiropas Komisijai (EK), ka tas tiks atjaunots minētajā termiņā.

"Vitras-S" atjaunos dzelzceļu, saremontēs vai atjaunos piecas pārbrauktuves, sešus tiltus, trīs caurtekas un veiks citus darbus, bet dzelzceļa satiksmes kontroles un enerģijas piegādes sistēmu šai posmā ierīkos inženierrisinājumu kompānija "Fima", kas maija sākumā ar "Vitras-S" parakstīja līgumu par summu, kas netiek publiskota.

Pērn augustā Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums izsludināja konkursu par 19,5 kilometrus garā dzelzceļa posma atjaunošanu starp Polijas naftas koncerna "PKN Orlen" meitasuzņēmumam "Orlen Lietuva" piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

Šis dzelzceļa posms tika negaidīti slēgts 2008.gadā "Lietuvos geležinkeliai" un "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

EK pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis Eiropas Savienības (ES) monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. 2017.gada oktobrī EK paziņoja, ka noteikusi Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū. Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu atjaunot.

Svarīgākais