36. līnija – restorāns pozitīvām emocijām

36. LĪNIJA. Šobrīd 36. līnija sastāv jau no diviem restorāniem ar āra terasēm un banketu zāles svinībām. Visās vietās nepastarpināti jūtams jūras gaiss, kas ir kā papildu garšviela garšīgam ēdienam © Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Pirms Latvijā labi pazīstamais pavārs Lauris Aleksejevs kopā ar uzņēmēju Igoru Mališkovu atvēra restorānu 36. līnija Lielupē, šāda adrese vispār nepastāvēja – šajā Jūrmalas nostūrī bija tikai sešdesmitajos gados izbūvēta autostāvvieta. Klusā un vientuļā vieta līdz ar restorāna atklāšanu kļuvusi par vienu no epicentriem, kur kūsā dzīvība, kur cilvēki smaida un bauda dzīvi – kā brīnumnūjiņa uz cilvēkiem iedarbojas jūras šalkas un spirgtais vējš, saules stari, lieliski cilvēki un garda maltīte.

Strauji pāraug sākotnējo mērķa auditoriju

Lauris Aleksejevs, protams, ir priecīgs, ka restorāna koncepts autostāvvietas malā, ar skatu uz jūru, starp priedēm, kāpām un vēju, ir ieguvis plašu popularitāti, kas ļauj paplašināties un ieviest arvien jaunas lietas, kas restorāna apmeklējumu padara vēl īpašāku. Taču pirmsākumos 36. līnija bija izveidota kā restorāns ar 46 sēdvietām, kuru apmeklē galvenokārt tuvākās apkārtnes iedzīvotāji un garas pastaigas iecienījuši cilvēki, kas dodas pastaigā pa Raga kāpu. Taču, restorānam attīstoties, vietējie apmeklētāji sāka aicināt uz restorānu savus draugus un biznesa partnerus no dažādām valstīm, līdz tagad restorāna apmeklētāju ģeogrāfija ir visa pasaule. Lauris smej: «Senāk mērķis bija pastaiga gar jūru un Raga kāpas takas, bet restorāns tikai piedeva, taču šodien es uzdrošinos teikt, ka atbraucēju galvenais mērķis ir restorāns, bet pastaiga ir kā jauks papildinājums.»

Augot popularitātei, 36. līnija iet plašumā. Pirmais auto stāvlaukumā novietotais restorānā, neskatoties uz paplašināšanu, ātri vien izsmēla savas iespējas, tāpēc tagad turpat netālu liedagā ir novietots vēl viens restorāns, kam dots nosaukums A`petite 36. Line. Šī ir vieta, kur nepastarpināti var sajust jūras un liedaga klātbūtni. Šefs neslēpj, ka cilvēks uz restorānu nāk pēc sajūtām - svarīgs ir ne tikai ēdiens, bet arī vide, cilvēks, interjers - tikai viss kopums veido labu restorānu un sniedz pozitīvas emocijas.

Abi restorāni ir atvērti visu gadu - jāpiebilst gan, ka liedaga restorāns ziemas mēnešos durvis ver tikai nedēļas nogalēs.

Ik pavasari no jauna tiek būvēta lielā banketu zāle, kas var uzņemt viesus, apkalpot kāzas, jubilejas, korporatīvās balles, ar iespēju apkalpot lielu viesu skaitu, uz konkrēto pasākumu paplašinot telpas, piebūvējot papildu konstrukcijas.

Akcents uz vietējiem produktiem

Izstrādājot ēdienkarti, tiek ievērots sezonalitātes princips - visu, ko var iegādāties no vietējiem produktu ražotājiem, restorāns iepērk nepastarpināti - tostarp zivis, dārza un meža veltes. Ja ir lašu sezona, tad ēdienkartē būs Baltijas jūras lasis, ja nāk zandarts, tad būs zandarts. Vienmēr pieejama tradicionālā siļķe un brētliņa. «Mums ir pašiem savs Baltijas suši, kā mūsu pasniegto uzkodu reiz nodēvēja restorāna viesi - tā ir siļķe uz kartupeļa ar vārītu olu. No pirmās dienas ēdienkartē ir tiramisu ar Rīgas Melno balzamu un upeņu biezeni. Atklāšu, ka šo desertu radījām, iedvesmojoties no populārā kokteiļa - Rīgas melnais balzams ar upeņu sulu.»

Šobrīd ļoti daudziem ir personiski izstrādāti diētas plāni, viņi neēd vienu vai citu produktu grupu, daudziem ir alerģijas, reliģiski pamatoti aizliegumi vai vienkārši nepatika pret kādu produktu, tāpēc restorāns vienmēr piedāvās alternatīvus risinājumus. «Mēs ar katru viesi runājam individuāli, un tas ir mūsu trumpis,» teic Lauris.

Latvijā

Patlaban Latvijas pārstāvja starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās birojam aktīvā lietvedībā ir 74 Eiropas Cilvēktiesību tiesas (ECT) lietas, otrdien Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē deputātus informēja Latvijas pārstāve starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās Elīna Luīze Vītola.

Svarīgākais