Valdība atbalsta robežšķērsošanas vietas ierīkošanu Tukuma lidlaukā un Engures ostā

Valdība šodien pieņēma noteikumus par robežšķērsošanas vietām un tajās veicamajām pārbaudēm, papildus patlaban jau noteiktajām robežšķērsošanas vietām paredzot arī divas jaunas - Tukuma lidlauku un Engures ostu.

Lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību un Latvijas ekonomikas izaugsmi, kā arī ņemot vērā "Tukums Airport" izteikto apņēmību nodrošināt kompetentās iestādes ar pārbaudēm nepieciešamajām iekārtām, robežpārbaudes un muitas kontrole tiks veikta tikai, ja kontroles vietas tiks aprīkotas ar atbilstošām iekārtām, kā arī pēc kompetento iestāžu nodrošināšanas ar pārbaužu veikšanai piemērotām un aprīkotām telpām.

Iepriekšminētais dod iespēju "Tukums Airport" sākt darbību un apkalpot lidojumus no trešajām valstīm tādā apmērā, cik to pieļauj lidostā vai Valsts robežsardzes vai Valsts ieņēmuma dienesta rīcībā esošais iekārtu un tehnisko līdzekļu nodrošinājums, lai veiktu paredzētas pārbaudes.

Iepriekšminētais tiek attiecināts arī uz robežpārbaužu un muitas kontroles veikšanu Engures ostā.

Vēl noteikumu projekts paredz tikai vietējās pierobežas satiksmi, un šķērsot valsts robežu atļauts tikai ar personīgām mantām un precēm, kam saskaņā ar Latvijas normatīvo aktu nosacījumiem ir piemērojams atbrīvojums no muitas nodokļa samaksas. Pārbaudes šajās robežšķērsošanas vietās veic tikai Valsts robežsardze.

Dokumentā noteikti robežšķērsošanas laiki un vietas, kur tiek veiktas robežpārbaudes, muitas kontrole, veterinārās, fitosanitārās, pārtikas nekaitīguma, nepārtikas preču drošuma, kvalitātes un klasifikācijas kontrole un radiometriskās kontroles.

Gadījumos, kad pārbaudes jāveic tādā robežšķērsošanas vietā, kur nav pastāvīgi izvietots kompetentās iestādes postenis, piemēram, Daugavpils lidlauks, noteikumu projekts paredz, ka pārbaudes tiek veiktas pēc informācijas saņemšanas un pārbaudes veikšanas laika saskaņošanas ar attiecīgo administrāciju.

Tukuma lidlaukā topošo pasažieru termināli ekspluatācijā plānots nodot ne vēlāk kā šā gada septembrī. Tāpat jau tuvākajā laikā sadarbībā ar par gaisa satiksmi Latvijā atbildīgo "Latvijas gaisa satiksmi" Tukuma lidlaukā tiks pabeigta navigācijas iekārtas uzstādīšana un lidlaukam būs iespēja ekspluatēt gaisa kuģus gan dienā, gan naktī, gan meteoroloģiski sarežģītos laika apstākļos.

Ņemot vērā lidlauka tehniskos datus - nolaišanās skrejceļa garums ir 2500 metru un platums ir 45 metri, lidlauks var uzņemt praktiski visus gaisa kuģu tipus, analogi kā starptautiskā lidosta "Rīga", kas dod iespēju izmantot Tukuma lidlauku, kas ir 50 kilometru attālumā no Rīgas, kā lidostas "Rīga" rezerves lidlauku.

"Tukums Airport" nākamo divu gadu laikā plāno apkalpot līdz 500 tūkstošiem pasažieru un trim tūkstošiem reisu gadā. Plānots nodrošināt arī kravas lidmašīnu pieņemšanu līdz 500 reisiem gadā, kas aptuveni veidos kravu plūsmu 15 tūkstošu tonnu apmērā gadā.

Aptuveni 2010.gada beigās lidlaukā "Tukums" plānots sasniegt tādu pasažieru plūsmu, ka robežšķērsošanas vietai būs jāstrādā diennakts režīmā.

Svarīgākais