"Maxima Latvija" iegulda pircēju un darbinieku pieredzē

 
INVESTĪCIJAS. Latvijā vien mēs šogad investēsim līdz 50 miljoniem eiro, uzlabojot klientu iepirkšanās pieredzi, paplašinot veikalu tīklu tuvāk mājām un dažādojot preču piedāvājumu, vienlaikus saglabājot zemas cenas pircējiem, uzsver Maxima Latvija valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers ©Publicitātes foto

4. aprīlī Rīgā tirdzniecības un izklaides centrā Akropole durvis vēra līdz šim lielākais un sortimenta ziņā bagātākais jaunā koncepta lielveikals Maxima XXX. Līdz ar jaunu dažāda lieluma Maxima veikalu atvēršanu un koncepta attīstīšanu visā Latvijā, uzņēmums pārliecinoši ieņem mazumtirdzniecības līdera pozīciju – ik dienu kādu no Maxima tīkla veikaliem apmeklē 300 000 klientu.

Ķekavas novads - ieguvējs visās jomās

Maxima Latvija centrālais birojs un loģistikas centrs izvietots Ķekavas novada teritorijā, tādējādi tas ir ne tikai viens no lielākajiem darba devējiem novadā, bet arī, pēc 2017. gada auditētajiem datiem, ir lielākais novada nodokļu maksātājs. Kopumā uzņēmums no saimnieciskās darbības valstij nodokļos ir pārskaitījis 100 miljonu eiro, to skaitā iedzīvotāju ienākuma nodokļa veidā tikai Ķekavas novada budžetā vien ir nonākuši astoņi miljoni eiro.

Ieguldīs līdz pat 50 miljoniem eiro

Jaunā Maxima Latvija septiņu gadu stratēģija līdz 2025. gadam ir balstīta uz klientu un darbinieku vajadzību apmierināšanu, jo gan klientu, gan darbinieku novērtējumam ir pakārtota visas uzņēmumu grupas izaugsme, izcilības standarti. Investīcijas Latvijā 2019. gadā varētu sasniegt līdz pat 50 miljoniem eiro. Galvenokārt finansējums tiks novirzīts jaunu veikalu atvēršanai gan Rīgā, gan reģionos, kā arī esošo veikalu rekonstrukcijai, ievērojot jaunākās mūsdienīgas iepirkšanās tradīciju tendences.

Kā viena no prioritātēm izvirzīts ātrs un ērts iepirkšanās un norēķinu process, izvēršot pašapkalpošanās kasu tīklu un bezkontakta karšu norēķinu sistēmu. Vienlaikus akcentēta ir iepirkšanās iespēju attīstīšana interneta vidē, kas iegūs jaunu un viegli saprotamu veidolu. Akceptējot ilgtspējīgas uzņēmējdarbības formātu, kura priekšplānā ir izvirzīta videi draudzīga saimniekošana, būtiska uzmanība tiks vērsta uz ilgtspējīgu iepirkšanos, aizvien vairāk ieviešot videi draudzīgus risinājumus. Viena no prioritātēm ir turpināt arī sortimenta paplašināšanu, iekļaujot vēl vairāk vietējo ražotāju produkciju, kā arī nodrošināt augstākās kvalitātes standartu.

Kritērijs - tuvāk mājām

Viens no kritērijiem, kāpēc klients apmeklē vienu vai otru veikalu tīklu, ir tā atrašanās vieta - noteicošais faktors bieži ir veikala tuvums mājām, darbavietai vai arī pa ceļam. Pēdējo gadu tendences parāda, ka liela daļa pircēju labprāt ikdienas preču iegādei izvēlas mazākus veikalus, kuros viegli orientēties un nepārtraukti ir pieejams vēlamais sortiments. Tāpēc, attīstot veikalu tīklu, Maxima Latvija akcentē ne tikai divu un trīs X veikalu būvniecību un rekonstrukciju, bet pastiprināti pievērš uzmanību viena X veikalu pieejamībai, kas klientiem sniedz iespēju ātri iegādāties ikdienai nepieciešamās preces, aiztaupot nepieciešamību doties uz lielveikaliem.

Maxima Latvija valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers: «Mūsu mērķis ir būt klientu novērtētai izvēlei katru dienu, tādēļ 2019. gads būs jaunas pieredzes gads Maxima esošajiem un potenciālajiem klientiem. Pērn realizētais pagrieziens ļauj mums šogad īstenot turpmākās pārmaiņas un izaugsmi - turklāt kopsolī ar visas grupas uzņēmumiem Centrāleiropā. Kopumā Centrāleiropas Maxima grupas ietvarā esam plānojuši ambiciozu investīciju programmu - vairāk nekā 600 miljonu eiro apmērā. Latvijā vien mēs šogad investēsim līdz 50 miljoniem eiro, uzlabojot klientu iepirkšanās pieredzi, paplašinot veikalu tīklu tuvāk mājām un dažādojot preču piedāvājumu. Vienlaikus ar sortimenta izvēršanu mēs turpināsim nodrošināt zemas cenas pircējiem. Lai šos mērķus īstenotu, viens no būtiskākajiem mūsu darbībā būs efektivitāte, inovācijas un ilgtspējas līderība visos uzņēmuma darbības posmos.