CDzP – veiksmes stāsts ēku renovāciju jomā
 
CĒSNIEKU aktivitāte, piesakoties ēku siltināšanas programmās, ir patiesi augstu vērtējama. Sadarbībā ar CDzP iedzīvotāji iegūst siltus, ekspluatācijā lētus un ilgtermiņā tehniski labā stāvoklī esošus mājokļus ©publicitātes

Uzņēmu reģistrā SIA CDzP jeb Cēsu dzīvokļu pārvalde reģistrēta 2003. gadā, bet patiesībā tās pirmsākumi ir meklējami jau padomju laikos. Ir pagājuši 15 gadi, kopš uzņēmums darbojas neatkarīgi no pašvaldības.

Pilda dzīvokļu īpašnieku lēmumus

Strādāt neatkarīgi no pašvaldības, manuprāt, bija pareizs lēmums, jo, pirmkārt, uzņēmuma klienti ir dzīvokļu īpašnieki, tātad mums jāpilda viņu, nevis vietējo pašvaldību lēmumi, otrkārt, namu pārvaldīšanas uzņēmumam jāspēj reaģēt ātri uz dažādām dzīves situācijām. Ne vienmēr ir laiks punktuāli izpildīt visas birokrātiskās prasības, saskaņot rīcības, jo sarežģītās situācijās svarīgākais ir rīkoties ātri, lai būtu pēc iespējas mazāk zaudējumu. Ikdienas jautājumus risinām ar dzīvokļu īpašniekiem, pašvaldība ar tiem vairs netiek traucēta, bet sadarbība ir palikusi. Jāsaka atzinīgi vārdi novadam par līdzfinansējumu mājām, kuras tiek atjaunotas ar ERAF atbalstu, kā arī pagalmu sakārtošanas atbalsta programmu. Jā, ir uz ko atskatīties. Ir daudz atjaunotu māju gan ar ERAF atbalstu, gan piesaistot ESKO kompānijas, gan veikti apjomīgi remontdarbi par pašu īpašnieku veiktām iemaksām, bez līdzfinansējumu piesaistes.

Cēsnieki ir aktīvi ēku renovācijas procesos

Cēsīs visi sen saprot, ka, nedomājot par māju kopumā, mēs zaudējam arī sava dzīvokļa vērtību. Otrkārt, Cēsīs bija vieni no augstākajiem siltumenerģijas tarifiem, kas lika domāt, kā ietaupīt uz apkures izmaksu samazinājuma rēķina. Cēsīs pirmo māju pilnībā siltinājām 2003. gadā. Var, protams, diskutēt par tā laika būvdarbu kvalitāti, bet kredīts jau ir nomaksāts, sienas vairs nav slapjas, tās nedrūp, siltumenerģijas ietaupījums ir, un māja kalpos vēl ilgi. Treškārt, varbūt tāpēc, ka mēs strādājam ar katru māju atsevišķi, tātad ļoti individuāli un elastīgi. Vienas mājas dzīvokļu īpašnieki nolemj ņemt kredītu un pilnībā atjaunot māju, bet citas īpašnieki veic uzkrājumus un savu māju remontē pakāpeniski. Ir, protams, arī tādas mājas, kuru īpašnieki nolemj dzīvot ar pēc iespējas zemākiem izdevumiem, proti - paši kopj apkārtni, organizē dūmeņu tīrīšanu un citus darbus, bet mēs tikai starp īpašniekiem sadalām un iekasējam komunālos maksājumus.

Kopsapulces pragmatiskas un konstruktīvas

Parasti saka, ka kopsapulces sasaukt ir grūti, taču mūsu gadījumā tā tas nav - grūtāk ir panākt, lai īpašnieki uz tām atnāktu, lai ieklausītos, izvērtētu sniegto informāciju un lai mēs kopīgi pieņemtu tālākās rīcības plānu. Uzskatu, ka šodien viena no lielākajām vērtībām ir laiks. Tātad mēs nevaram taisīt kopsapulces ķeksīša pēc. Pirms sapulcēm ir jāsagatavo detalizēta informācija, piemēri, analīzes, skaidrojumi. Daudz informācijas nododam elektroniskā veidā caur uzņēmuma mājaslapu un e-pastiem. Otra svarīgākā lieta ir ieklausīties klientu vēlmēs un regulāri sniegt detalizētas atskaites par paveikto.

Paveikts ir ļoti daudz - jāiet kopsolī ar laiku

Pirms piecpadsmit gadiem, strādājot Cēsīs, nesapratām, kā savilkt galus, jo darbiniekiem trūka zināšanu un tehniskā aprīkojuma, bet šobrīd ir grūti to atcerēties. Svarīgi, ka CDzP ir labs un atsaucīgs kolektīvs, tā ir komanda. Mūsu darbus ir novērtējuši arī ārpus Cēsīm, jau vairāk nekā desmit gadus esam paplašinājuši savu darbību Siguldā un tās apkārtnē, sniedzam namu pārvaldīšanas pakalpojumus arī citur, piemēram, Rīgā, Līgatnē, Amatā, Priekuļos. Nākotnē nedomājam neko kardināli mainīt. Mēs esam pakalpojumu sfēras uzņēmums, tātad izpildīsim klientu prasības arvien labāk, plašāk un efektīvāk. Laiki mainās, un mainās arī klientu vēlmes. Mums jāmainās un jāattīstās laikam līdzi, bet viens ir skaidrs - mums ir jādara viss iespējamais, lai klients savā mājā justos droši, apmierināts un laimīgs.