Ventspilī pārrautais "Lattelecom" kabelis, iespējams, neatradās norādītajā vietā

Telekomunikāciju operatora "Lattelecom" kabelis zem Ventas, kas ceturtdien tika bojāts Ventas tilta remonta laikā, radot ievērojamus sakaru traucējumus Ventspils iedzīvotājiem, iespējams, nav atradies kabeļu izvietojuma shēmā norādītā vietā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Latvijas Tiltu" valdes priekšsēdētājs Sergejs Brovkins.

Brovkins arī piebilda, ka "visi darbi, ko veic AS "Latvijas Tilti" ir apdrošināti noteiktajā kartībā".

Vienlaikus Brovkins pauda versiju, ka kabeļa bojāšana nav bijusi Ventas tilta remontu darbu tiešas sekas. "Peldošā platforma, kas apkalpoja būvvietu, tobrīd pabeidza darbus un pārvietojās uz bāzēšanās vietu, stāvokļa fiksācijai piekrastē nolaida enkuru, kurš piespieda kabeli, radot bojājumus. Svarīgi ir norādīt, ka saskaņā ar esošajām shēmām kabelim šajā zonā nevajadzēja atrasties," sacīja Brovkins.

Savukārt "Lattelecom" savos sākotnējos paziņojumos par avārijas cēloni norādīja, ka avārija notikusi "Latvijas Tiltiem" "rupji pārkāpjot līnijas aizsardzības noteikumus", tomēr šorīt "Lattelecom" Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu vadītāja Līga Bite sarunā ar "Nozare.lv" sacīja, ka esot "pāragri lemt, kā tālāk rīkoties jautājumā par atlīdzību un formālu atbildības noteikšanu par notikušo, jo "Lattelecom" pārstāvji vēl esot atceļā no notikuma vietas un viņu un citu iesaistīto pušu galvenās rūpes bijušas sakaru atjaunošana".

No Bites teiktā arī varēja saprast, ka "Latvijas Tilti" vai to apakšuzņēmēji ir sadarbojušies, lai palīdzētu novērst kabeļa bojāšanas sekas. Viņa piebilda, ka kabeļa norauto pusi palīdzējuši meklēt ūdenslīdēji, kas atradušies uz vietas, jo strādājuši "Latvijas Tiltu" uzdevumā.

To arī netieši apstiprināja Brovkina rakstītais, ka "pamatojoties uz mūsu pieredzi, saprotam, ka pie tāda veida bojājumiem nepieciešams veikt pasākumus to novēršanai, kas arī tika izdarīts dažu stundu laikā".

Nozares pazinēji norāda, ka Brovkina versija par kabeļa atrašanos ārpus shēmā norādītās vietas var radīt jautājumus par to, kā tas ir iespējams un vai atbildība par to nav meklējama "Lattelecom" pusē. Fiksēto sakaru operatoram jāizmeklē, vai kabelis iegremdēts Ventas gultnē atbilstoši labākajai prakse, un vai par iespējamu kļūdu darbā nav jāatbild pašam "Lattelecom" vai tā apakšuzņēmējiem. Nav arī izslēgts ka kabelis pārvietojies kādas stihijas rezultātā vai, neizraisot sakaru traucējumus, to aizvilcis kāds cits kuģis vai laiva.

Jau ziņots, ka kopš aptuveni plkst.22 ceturtdienas vakarā atjaunoti gandrīz visi kabeļa bojājuma dēļ pārtrauktie sakari un elektroniskie pakalpojumi.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais