Tas, kas notiek ar Kandavas kartodromu, atgādina īstu riņķa danci. Nepārtrauktas tiesvedības, kuru iniciatore ir viena no iedzīvotājām, te ļauj, te liedz darboties trasei. Arī šobrīd sezona pārtraukta pusratā un nācās atcelt pat starptautiskas sacensības. Vai un kad varēs atdzīvināt šo vietu – nav skaidrs ne kartodroma pārstāvjiem, ne Kandavas novada pašvaldībai.
Trases darbība pirmo reizi apturēta jau 2014. gadā, jo viena no iedzīvotājām bija vērsusies tiesā, norādot, ka ticis pārsniegts Ministru kabineta (MK) noteiktais trokšņa līmenis un tādējādi kaitē blakus dzīvojošo veselībai. Pēc gada šie noteikumi mainīti, atļaujot augstākus šos rādītājus. Trase atsāka strādāt. Taču līdz brīdim, kad tas atkal liegts tā paša pārsniegtā trokšņu līmeņa dēļ. Pēdējā reize, kad norauts stopkrāns, bija šā gada septembrī. Situācija nonākusi līdz absurdam. Nācās atcelt starptautiskas sacensības, uz kurām bija pieteicies liels dalībnieku skaits. Daudzi jau bija iegādājušies aviobiļetes, un tas viss padarīja notiekošo vēl nepatīkamāku, sacīja trases pārstāvis Ģirts Ļaudaks. Viņš nesaprotot, kāpēc tiesai nešķituši pietiekami pamatoti trases īpašnieku argumenti un fiksētie trokšņu rādītāji. Tāpat neesot skaidrs, kāpēc par atskaites punktu pieņemti 2012. gada mērījumi, kad tiešām tie bija par augstu, nevis vēlāk izdarītie. Tajos netika fiksēti pārkāpumi.
Patiesībā aktivitātes trasē notiek piecas dienas nedēļā - tikai pa dienu.
Savukārt iedzīvotāja, kura vērsusies tiesā, to bildi uzmālējusi tik melnu, ka šķiet - te viss ir pārkāpumi. Patiesībā aktivitātes trasē notiek piecas dienas nedēļā - tikai pa dienu. Ar īres kartiem nevarot pārsniegt trokšņu līmeni. Pat zāles pļāvējs strādājot skaļāk. Bet sporta sacensības notiek vien pāris reizes sezonā, un tad pirms tām notiek treniņi. Taču arī tie ir atļauti vien ierobežotu laiku un ar atļauto ātrumu. Tas tiek regulāri kontrolēts. Lai nu kā, kartodroma īpašnieki esot gatavi pārsūdzēt šo tiesas lēmumu, norādīja Ģ. Ļaudaks, piebilstot, ka cerot arī uz Kandavas pašvaldības atbalstu, jo trasē ir ieguldītas vienas no lielākajām investīcijām novadā.
Pārtraukta ir ne tikai trases darbība, bet arī iecerētā prettrokšņu sienas būve. Arī tas noticis, pateicoties tās pašas personas sūdzībai, kurai četru metru augstā siena liegšot tiesības baudīt ainavu. Lai to būvējot ne augstāku par diviem metriem, bet tādai vispār neesot jēgas, skaidroja trases pārstāvis. Absurdākais ir tas, ka no pārējiem iedzīvotājiem iebildumi nav saņemti. Tas nozīmējot, ka projekts, kura pirmā posma izmaksas lēstas apmēram 55 000 eiro, aizies gar degunu, arī Eiropas Savienības finansējums, kas segtu 70% no izdevumiem (pārējais būtu trases īpašnieku līdzfinansējums).
Kandavas novada pašvaldība plāta rokas - neko šādā situācijā nevarot izdarīt. Jābrīnoties, kā viens cilvēks nosakot visas lietas virzību. Pašlaik notiek četras tiesvedības, un galu tam visam neredzot, uzsvēra novada domes izpilddirektors Egīls Dude. Kandavas novada pašvaldības iestādēs un arī citviet novadā sākta parakstu vākšana par kartodroma darbības atjaunošanu. Tos kopā ar vēstuli nosūtīs Izglītības un zinātnes ministrijai, Veselības ministrijai un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, lūdzot palīdzēt risināt situāciju.
Arī biedrība Latvijas Automobiļu federācija (LAF) paudusi savu atbalstu trases īpašniekiem. Tā uzskata, ka Kandavas kartodroms ir mūsdienīgs komplekss, kas ir labākais visā Baltijā savas kvalitātes un infrastruktūras dēļ. «Vai tiešām vienas personas iesniegumu un tiesvedības dēļ nav iespējams atrast kompromisu un, ievērojot likumu (!), izpildīt nepieciešamās normas, un izbeigt visus strīdus, lai kartodroms turpinātu savu darbu?! Radusies situācija mums nav saprotama un ar loģiku nav skaidrojama. Lēmums slēgt kartodromu Kandava, kā vienu no iemesliem minot pastiprinātu troksni, mūsuprāt, diskriminē visus autosporta pasākumus attiecībā pret citiem publiskiem pasākumiem - koncertiem, festivāliem un tamlīdzīgiem. Tas ir juridisks rekets. Izrādās, ka mūsu valstī terminoloģiju un vārda spēļu rezultātā ir iespējams slēgt kāda kompleksa darbību,» teikts LAF vēstulē.