Valsts policijā ir saņemta informācija par kādu gadījumu Vidzemē, kur iedzīvotājs, saņemot tālruņa zvanu no slēpta numura, tiek apmelots par prettiesisku elektroenerģijas ieguvi. Persona, kas veikusi zvanu, uzdevusies par kāda energoapgādes pakalpojumu sniedzēja sadarbības kompānijas darbinieci.
Sarunas laikā sazvanītajai personai tika izteikti pārmetumi par elektroenerģijas zagšanu, kā arī izteikti draudi par tālāku rīcību uzsākt kriminālprocesu, ziņojot Valsts policijai. Uzdodot zvanītājai precizējošus jautājumus par pakalpojuma saņemšanas adresi, zvans tika pārtraukts. Kā tika noskaidrots, šādi telefona zvani no slēptiem numuriem par elektroenerģijas piegādes pakalpojumu klientiem notikuši vairākkārt.
Lai pasargātu iedzīvotājus no iespējamiem krāpnieciskiem nodarījumiem, Valsts policija aicina ievērot dažus ar zvanu korespondenci saistītus padomus:
Uzmanīties no tālruņa zvaniem, kuriem zvanīšanas laikā neuzrādās zvanītāja numurs/ID;
Nesniegt tādu personisku informāciju par sevi kā vārds, uzvārds, adrese, personas kods, u.c., kamēr nav pārliecība par zvanītāja identitāti;
Identificēt zvanītāju, uzdodot atbilstošus jautājumus, kurus var zināt tikai pakalpojuma sniedzējs, nevis persona, kas par tādu uzdodas. Piemēram, uzdot precizējošu jautājumu par adresātu un pakalpojuma saņemšanas adresi;
Vairākums pakalpojumu sniedzēju, sabiedrisko aptauju veicēju, telemārketinga darbinieku utml. saziņu ar saviem klientiem neveic vēlās vakara stundās, tāpēc vērts uzmanīties no nepazīstamiem numuriem šajā nakts posmā;
Ja tiek saņemti aizdomīgi zvani ar krāpnieciskiem nolūkiem, nepieciešams par to ziņot Valsts policijai.