Turpinās skatīt Magoņa kukuļņemšanas krimināllietu

© Romāns Kokšarovs, F64 Photo Agency

Vidzemes rajona tiesa Limbažos šodien plkst.10 bijušā VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vadītāja Uģa Magoņa kukuļošanas krimināllietā plāno nopratināt bijušo "LDz Cargo" vadītāju Gunti Maču.

Iepriekšējā tiesas sēdē 16.martā, Magoņa bijušais šoferis Uldis Krēgers liecināja, ka Magoņa un Igauņu uzņēmēja Oļega Osinovska tikšanās, kuras laikā Magonis tika arestēts, sākotnēji bija paredzēta Pērnavā. Tikšanās tika pārcelta uz meža malu, jo ceļu remontdarbu dēļ Magoņa brauciens ievilkās.

Jau vēstīts, ka 2.martā šajā krimināllietā apsūdzētais Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis lūdza tiesai uzlikt par pienākumu prokurorei precizēt apsūdzību attiecībā uz inkriminēto kukuļa piedāvāšanu, proti, norādīt nozieguma izdarīšanas vietu un laiku. Osinovskis uzskata, ka apsūdzībā ir arī citas neprecizitātes.

Tiesa pasludināja pārtraukumu un pēc tā turpinājās liecinieka pratināšana, līdz ar to nav zināms, kā tiesa rīkosies attiecībā uz Osinovska lūgumu.

Jau vēstīts, ka 15.janvāra tiesas sēdē tika atcelts Magonim noteiktais aizliegums izbraukt no valsts, kā arī atsevišķi izdalīta un nodota Igaunijas tiesai Igaunijas uzņēmuma "Skinest Rail" lietas daļa. Prokurore Evita Masule aģentūrai LETA norādīja, ka juridiskas personas ir jātiesā valstīs, kur tās ir reģistrētas, un nav pamata bažām, ka Igaunijas tiesā uzņēmumam varētu draudēt mazāka atbildība.

Tāpat tiesas sēdē kā aizskartās mantas īpašniece tika pieaicināta Magoņa sieva Anastasija Magone.

Saskaņā ar apsūdzību 499 500 eiro kukulis, kura došanā apsūdzēts Magonis, bijusi pateicība par Magoņa rīcību, panākot, ka "LDz cargo" iegādājās četras dīzeļlokomotīves no Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest Rail", iepriekš vēstīja žurnāls "Ir".

Apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014.gada beigām līdz 2015.gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvju tikšanos ar Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.

Daugavpils rūpnīca 2014.gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz "Ritošā sastāva serviss" un "LDz Cargo", piedāvājot septiņas lietotas "2TE116" sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014.gadā "Skinest Rail" bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015.gada sākumā "LDz Cargo" tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras "2TE116" tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai "Skinest Rail", taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.

Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro.

Jau vēstīts, ka kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 2015.gada 8.augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.

Krimināllietā apsūdzēti Magonis un Osinovskis. Saskaņā ar apsūdzību 2015.gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" daudzmiljonu iepirkumu - četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma "Skinest". Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.