Teju puse pasažieru vēlētos, lai vilcienos ir labierīcības

© F64 Photo Agency

Lai arī lielākā daļa jeb 89,9% regulāro klientu kopumā ir apmierināti ar pasažieru vilcienu satiksmi Latvijā, tomēr gandrīz puse jeb 46% pasažieru kā negatīvu apstākli vērtē labierīcību trūkumu vilcienos, liecina pētījumu kompānijas SKDS veiktās aptaujas rezultāti.

Tāpat daļai pasažieru neapmierinātību izraisa kustības grafika izmaiņas remontdarbu dēļ.

Aptaujā secināts, ka klientu apmierinātība ir vienlīdz augsta visās piecās AS "Pasažieru vilciens" vilcienu līnijās Latvijā, tomēr apmierinātākie pasažieri dažādos vērtēšanas kritērijos bijuši Skultes līnijā. Salīdzinot ar 2016.gadu, kopējā apmierinātība ar pasažieru vilcienu pērn ir palielinājusies par 0,9%.

Lielākā daļa jeb 80% aptaujāto atzinuši, ka biežāk izvēlētajā maršrutā (piemēram, Aizkraukle-Rīga, Jelgava-Rīga, Sigulda-Rīga, Skulte-Rīga, Tukums-Rīga un pretējā virzienā) pārvietojas tieši ar vilcienu. 79% konkrētajā maršrutā izvēlas braukt abos virzienos, turklāt apmēram puse pasažieru norāda, ka šajā maršrutā ar vilcienu pārvietojas regulāri, tas ir, vismaz četras reizes nedēļā.

F64 Photo Agency

Klientu apmierinātības pētījumā arī noskaidrots, ka 57% pasažieru kā argumentu, kāpēc izvēlēts brauciens ar vilcienu, minējuši brauciena izmaksas.

Aptaujā pasažieri novērtējuši arī dažādas pakalpojuma detaļas. Piemēram, 93% pasažieru visvairāk apmierina darbinieku atsaucība, laipnība, izpalīdzība un kompetence. Tikpat augstu novērtēta arī vilcienu atiešanas un pienākšanas precizitāte. 87% pasažieru apmierina vilcienu ātrums.

Tikmēr VAS "Latvijas dzelzceļš" pārziņā esošos dzelzceļa infrastruktūras elementus - pieturas un stacijas - pozitīvi vērtē 56,5% pasažieru.

Kopumā 76% aptaujāto uzskata, ka biļešu iegādes iespējas pasažieriem ir plašas un vērtējamas ļoti labi. Lai arī par populārāko biļešu iegādes vietu joprojām atzītas biļešu kases - 73% gadījumu - un biļešu iegāde pie konduktora - 14%, tomēr popularitāti gūst arī biļešu attālinātā iegāde - "Pasažieru vilciens" telefona aplikācijā vai brauciena biļetes iegāde interneta vietnē "www.pv.lv".

Kopumā biļešu attālinātās iegādes pakalpojumi no lietotājiem saņem vienu no augstākajiem apmierinātības novērtējumiem - tie ir 83% apmierinātu pasažieru. Lai arī pamazām aug attālināti iegādāto biļešu skaits, tajā pašā laikā 52% klientu atzīst, ka baidās lietot mūsdienu tehnoloģijas vai arī neprot ar tām rīkoties.

Tāpat 89% pasažieru norāda, ka vilcienā jūtas droši gan par sevi, gan savu bagāžu, turklāt vilcienā ir mazākas iespējas iekļūt satiksmes negadījumā. Dzelzceļa staciju un pieturvietu teritorijā droši jūtas 68% aptaujāto. Drošības aspektu vērtējums ir stabils un nemainīgs kopš 2016.gada, norādīja "Pasažieru vilciena" pārstāvji.

SKDS aptauja veikta 2017.gada novembrī piecās "Pasažieru vilciena" līnijās. Ar nejaušās atlases principu aptaujāti vairāk nekā 4000 pasažieru - respondentu. Izlases struktūra tika veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmām katrā no līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos kursēšanas laikos, kā arī visos maršruta posmos.

Kā ziņots, "Pasažieru vilciens" provizoriskā peļņa pērn palielinājusies līdz 1,016 miljoniem eiro, kas ir par 1,6 reizēm vairāk nekā 2016.gadā, bet provizoriskais apgrozījums pērn bijis 66,349 miljoni eiro, kas ir par 2,34% vairāk.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Latvijā veiktā pāreja uz izglītības iegūšanu tikai valsts valodā nepārkāpj Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvenciju un nediskriminē krievus, secinājusi Eiropas Cilvēktiesību tiesa (ECT), skatot lietu "Djeri un citi pret Latviju".

Svarīgākais