Valdība šodien atbalstīja atļaut Iekšlietu ministrijai (IeM) uzņemties ilgtermiņa saistības, lai laika posmā no 2017.gada līdz 2020.gadam varētu novirzīt vairāk nekā 31 miljonu eiro Latvijas robežu ar Krieviju un Baltkrieviju stiprināšanai.
Plānotie izdevumi paredz trīs gadu laikā novirzīt ne vairāk kā 20 557 173 eiro valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvei gar Latvijas un Krievijas robežu un ne vairāk kā 10 682 585 eiro šādam pašam mērķim gar Latvijas un Baltkrievijas robežu.
Jau ziņots, ka papildu finansējums netiek prasīts un projektam nebūs ietekmes uz plānotajiem kopējiem budžeta izdevumiem 2017., 2018. un 2019.gadā, skaidroja IeM.
Latvijas robeža ar Krieviju ir 276 kilometrus gara. Uz ES ārējās robežas ar Krieviju kopumā izvietotas desmit robežapsardzības nodaļas.
Robežas joslas iekārtošanas process jau sākās pirms pāris gadiem, kad Valsts robežsardze (VRS) 2012.gadā noslēdza ar uzņēmumu "Pk 19+9" līgumu par tehniskā projekta izstrādi valsts robežas joslas gar Latvijas un Krievijas ierīkošanai". Rezultātā sagatavots projekts, kas ietver pēdu kontroles joslu, četrus iekaramos tiltus, patruļtakas un žogu 93 kilometru garumā.
jojooff/pixabay.com
2015.gadā VRS noslēdza ar SIA "Ceļu būvniecības sabiedrību "Igate"" vienošanos par valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvi gar robežu.
VRS jau iepriekš piešķirts finansējums robežas joslas ierīkošanai, taču IeM norāda, ka joslas infrastruktūras izbūve ir ieviešama vairākos gados. Ņemot vērā, ka būvniecības darbi ir atkarīgi no vairākiem faktoriem un pastāv risks neapgūt piešķirto finansējumu tekošā gadā, IeM lūdz atļaut uzņemties ilgtermiņa saistības 2017.-2019.gadam valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvei.