Tērvete: Skaistā vietā labi ceļi

© Publicitātes foto: Gints IVUŠKĀNS

Šogad rudens uz Tērveti nāk ne tikai ar zeltītām lapām un to apjūsmotājiem, bet ar trijiem salabotiem ceļu posmiem.

Karte rāda piecus ceļus, kas krustojas Tērvetē. To noteikti nav par daudz, ja rēķina, cik daudz cilvēku tos lieto. Zemgale ir Latvijas mērogā blīvi apdzīvots novads, bet Tērvetes novada ceļi kalpo arī pārrobežu satiksmei ar kaimiņvalsti Lietuvu un - galvenais - Tērvetes dabas parka apmeklētājiem. Ļoti noapaļoti skaitot, parkā ar 150 tūkstošiem apmeklētāju gadā apgrozās piecdesmit reižu vairāk cilvēku nekā dzīvo Tērvetes novadā. Novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika apliecināja Neatkarīgajai, ka naktsmītņu, ēdināšanas un dažādu izklaižu piedāvāšana viesiem kļuvusi par daudzu novada iedzīvotāju nodarbošanos un novada budžetam svarīgu ieņēmumu avotu.

VISI GAIDĪTI TĒRVETĒ! Par to parūpējušies Tērvetes novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika un satiksmes ministrs Uldis Augulis, kā arī uzņēmuma Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange un SIA Strabag valdes loceklis Pēteris Lejnieks. Tepat arī apliecinājums, kāds tagad izskatās ar viņu gādību salabots ceļa posms un tilts pāri Tērvetes upītei / Publicitātes foto: Gints IVUŠKĀNS

Šogad Tērvetes apkārtnē tika sakārtoti trīs ceļu posmi kopā 25 kilometru garumā, kā arī kapitāli izremontēts tilts pāri Tērvetes upītei. Tā patiešām ir tikai upīte, taču tilts pāri tai nav tiltiņš, jo upīte izgrauzusi sev ievērības cienīgu ieleju, kuras šķērsošanai ar automobili vajadzīgs solīds tilts. Tāds arī tika uzbūvēts 1978. gadā atbilstoši auto skaita pieaugumam toreizējā Latvijas PSR. Kopš tā laika tilts sasniedzis savu pusmūžu un par to izpelnījies remontu 240 tūkstošu eiro vērtībā SIA Rīgas tilti izpildījumā.

SIA Strabag veikto ceļu posmu remonta kopējā tāme sasniegusi 1,4 miljonus eiro. Tas nozīmē, ka ceļi tiešām tikai remontēti, nevis būvēti faktiski no jauna, kas prasītu desmitreiz lielākus izdevumus par katru ceļa kilometru. Labi, protams, ka ceļiem vismaz atsevišķi posmi tiek remontēti laikus, nenovilcinot darbus līdz pilnīgam ceļu sabrukumam.

Ceļu posmu atklāšanai un Tērvetes kā rudens izbraukumu mērķa popularizēšanai bija veltīta satiksmes ministra Ulda Auguļa ciemošanās Tērvetē. Novada iedzīvotājiem vissvarīgākais bija viņa solījums nākamgad pievērsties valsts reģionālā autoceļa Jelgava-Tērvete-Lietuvas robeža posmam no Tērvetes līdz Žagarei, t.i., Latvijas un Lietuvas robežpilsētai Lietuvas pusē. Ja nekas šādus plānus neizjauks, tad Latvijas iedzīvotājiem aktuāls kļūs plāns apvienot Tērvetes dabas parka un ne pārāk tālu no Latvijas izvietoto Lidl veikalu apmeklēšanu Šauļos vai Mažeiķos. «Tas nozīmē, ka uz Tērveti varēs ērti atbraukt arvien vairāk mūsu kaimiņvalsts iedzīvotāju no Lietuvas, kas būs papildu stimuls tūrisma nozares attīstībai šajā reģionā. Arī šogad atjaunotais tilts pār Tērvetes upi noteikti būs viens no tūristu apmeklētākajiem apskates objektiem šajā zelta rudenī,» uzsvēra Uldis Augulis.

Latvijā

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) veiks iekšējo pārbaudi par iepirkumu komisijas darbu un specifikācijā iekļautajām prasībām saistībā ar auto īres līgumu, kas paredz maksāt 1100 eiro par vienas automašīnas nomu mēnesī.

Svarīgākais