Iespējams, šonedēļ AS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU), iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, uzsāks valsts autoceļu melno segumu bedrīšu masveida remontus, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja LAU sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Šuberte.
Lai varētu uzsākt masveida bedrīšu remontus, nepieciešami stabili laika apstākļi ar diennakts vidējo gaisa temperatūru virs plus pieciem grādiem. Pie tam svarīgi, lai arī naktīs gaisa temperatūra būtu pozitīva, sacīja Šuberte.
Meteorologi prognozē, ka atbilstoši laika apstākļi iestāsies šīs nedēļas laikā, kad LAU varētu uzsākt masveida bedrīšu remontus, izmantojot bitumena emulsijas - šķembiņu tehnoloģiju.
Ar aprīli autoceļu uzturēšanā ir notikusi pāreja uz vasaras sezonas darbiem un LAU, iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, ir gatavs uzsākt valsts autoceļu melno segumu bedrīšu masveida remontus, sacīja Šuberte.
Kamēr laika apstākļi nepieļauj masveida bedrīšu remontdarbus, ceļu uzturētāji labo tikai satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres. Šogad līdz 7.aprīlim ir saremontētas bedres vairāk nekā 10 000 kvadrātmetru platībā.
Vasaras sezona autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim. Šajā laikā lielāko darba apjomu ceļu uzturētājiem veido autoceļa melnā seguma remontdarbi, bet līdztekus tiem tiek remontēti arī grants ceļu segumi, uzturēti satiksmes organizācijas līdzekļi (ceļa zīmes), atjaunoti brauktuvju apzīmējumi, veikta grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās augošu krūmu izciršana, vākti ceļu nomaļu atkritumi un citi darbi, informēja Šuberte.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem ir noteikti šādi termiņi bedrīšu remontiem uz valsts autoceļiem: uz A uzturēšanas klases valsts autoceļiem līdz 1.jūnijam; uz B uzturēšanas klase valsts autoceļiem līdz 15.jūnijam; uz C un D uzturēšanas klase valsts autoceļiem līdz 1.jūlijam.
Valsts autoceļu bedrīšu remontdarbus LAU ir gatavs veikt saskaņā ar pasūtīto darba apjomu un noteiktajos termiņos, kopumā valsts autoceļu melno segumu bedrīšu remontdarbos iesaistot vairāk nekā 100 remontbrigādes visā Latvijā, informēja Šuberte.
LAU netiek finansēts no valsts budžeta, nesaņem valsts dotācijas un pilnībā darbojas kā komercuzņēmums, strādājot un konkurējot autoceļu būves un uzturēšanas tirgū.
Uzņēmums visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.
LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri 65,6%.