Latvijas drošības iestādēm netīkamā Konstantīna Soloduhas ietekme Tukuma lidostas īpašniekā – uzņēmumā SIA Sky Port – tiek samazināta zem 50 procentiem. Vides pārraudzības valsts birojs atļāvis veikt vidēji sešus lidojumus dienā. Izpildot vēl trešo nosacījumu un atjaunojot drošības sertifikātu, kļūs iespējami regulāri starptautiskie komerclidojumi.
Jaunais lidostas investors ir naftas nozares uzņēmējs Raimonds Kisiels, bet nākamais lidostas vadītājs un valdes priekšsēdētājs Juris Rekšņa nāk no drošības vides - plašākai sabiedrībai viņš pazīstams kā ilggadējs Valsts policijas priekšnieks.
Tukuma militārā lidlauka pārbūve un pielāgošana civiliem mērķiem tika pabeigta 2012. gadā. Atjaunots skrejceļš, uzstādītas tehniskās iekārtas, uzbūvēts skaists terminālis. Tomēr neko vairāk kā privātus lidojumus, aviosporta šovus un skandālus lidosta šajos gados nav pieredzējusi. Sākotnējo ieceri par mazcenas aviokompānijas piesaisti un regulāriem pasažieru komercpārvadājumiem līdzšinējiem īpašniekiem īstenot neizdevās. Tas pirmām kārtām dažu Tukuma iedzīvotāju aktīvās pretdarbības dēļ. Neatkarīgā jau vēstīja, ka, nezināmu apsvērumu vadīti, viņi cītīgi apkaro visas lidostas aktivitātes, raksta sūdzības dažādām institūcijām, tiesājas. Arī jaunākais Vides pārraudzības valsts biroja atzinums, kas atļauj lidostai veikt 2200 lidojumu gadā, jau ir apstrīdēts tiesā. Precīzāk - Engures novada domes lēmums, kas balstīts uz biroja pozitīvo atzinumu. Atbilstoši ietekmes uz vidi novērtējumam vidēji seši lidojumi dienā jeb trīs lidmašīnu ielidošana un izlidošana, turklāt dažādos virzienos, būtiskas ciešanas tukumnieku dzīves kvalitātei nevar nodarīt.
Tomēr izdomātas rūpes par klusumu Tukumā nebūt nav galvenais šķērslis lidostas darbībā. Galvenais ir Konstantīns Soloduha. Viņa uzvārdam no īpašnieku listes jāpazūd, jo pretējā gadījumā drošības institūcijas nepiekritīs sertifikāta atjaunošanai. Saskaņā ar neoficiālu informāciju, uzņēmējs pieķerts nesaskaņotā vai nepareizi saskaņotā militāras nozīmes preču tranzītā - nepareizajiem klientiem tika piegādātas nepareizas lidmašīnu detaļas. Tagad Soloduhas firma Wings 4 Sky Group pievērsusies boksera Maira Brieža atbalstam. Savukārt lidostas lietām klāt ķēries Raimonds Kisiels.
Šobrīd vēl lidostas līdzīpašnieki ir Engures novada dome (4,25%), Kipras uzņēmums Kennard Aviation Limited (19,99%), kas pieder Kisielam, un SIA Wings 4 Sky Group (75,75%). Preses paziņojumā minēts, ka Kisiels parakstījis līgumu par 47% kapitāldaļu iegādi, kas kopā ar Engures novada domei piederošajiem 4,25% veidos vairākumu uzņēmumā.
Arī Civilās aviācijas administrācijas darbinieki ir pamanījuši īpašnieku maiņu. Iesniegums par drošības sertifikāta atjaunošanu starptautiskajiem komercreisiem gan neesot vēl saņemts. Kad būs, administrācija atkal prasīs, ko par Tukuma lidostas turpmāko izmantošanu domā valsts drošības iestādes. Taču arī tas vēl nebūs viss. Administrācijas direktors Māris Gorodcovs atgādina, ka spēkā ir stājusies jauna Eiropas Savienības regula par lidostu darbības sertifikāciju. Tā satur vairāk nekā 3500 jaunu prasību - līdz pat tādām niansēm, ka tiek atrunāts servisa un ugunsdzēsības transporta bākuguņu spilgtums luksos. Tukuma lidosta uzbūvēta, pirms regula stājusies spēkā, un tas nozīmē, ka īpašniekiem jāpārskata tās atbilstība jaunajiem normatīviem. Tas var prasīt ilgāku laiku, īpaši - ja nāksies mainīt aprīkojumu vai kaut ko pārbūvēt.
Uzņēmuma jaunā vadība Jura Rekšņas personā pauž cerību, ka uz Latvijas simtgadi, tātad līdz nākamā gada rudenim, lidostas darbību izdosies atjaunot. Bet pagaidām tās mājaslapā galvenā aktualitāte ir šāda: «Iznomājam mūsdienīgas biroja telpas! Piedāvājam telpu un teritorijas nomu kooperatīviem un privātiem pasākumiem!».