SOCTĪKLOS ziņo par vairākām situācijām, kad izsauktie mediķi ir bezpalīdzīgi

Attēlam ir ilustratīva nozīme © F64

Kā iepriekš vēstīts, kāds aculiecinieks sociālajos tīklos dalījās ar stāstu, kā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbinieki ir bezpalīdzīgi gadījumos, kad nepieciešams slimnieku guļus no gultas nogādāt slimnīcā, bet mediķu vidū nav nepieciešamo cilvēku.

Par līdzīgu situāciju stāsta arī sieviete, kurai problēmas bija nodrošināt savas vecmammas nogādāšanu uz ēkas trešo stāvu.

"Ogres slimnīcā ir opcija, par naudu Tev tiek iedots 1 cilvēks, tas nekas, ka viņam 150 cm augums... Gribētu redzēt, kā viņš manu omi uznestu, ja mēs pa trijiem viņu vilkam ar grūtībām. Labi, ja prasāt naudu, tad lūdzu arī normāli vismaz divus vīriešus dodiet līdzi. Cena bija šķiet 30 eiro. Un no slimnīcas jābrauc bija labi, ja minūte," raksta sieviete.

Kāda cita sieviete dalās ar savu pieredzi: "Mhm, mums ar gadījās, ka kaimiņienei bija insults un nāca manam vīram paprasīt, lai palīdz tantuku nonest, jo divas brigādes to nevarēja izdarīt kopā..."

"Mūsu mājas kāpņu telpā bija līdzīga situācija. Kaimiņiene nāca lūgt palīgā manu vīru, nonestu viņas slimo māti uz ātrās palīdzības mašīnu, jo mediķi nevarēja ar to tikt galā, par cik maiņā arī bija 2 sievietes un 1 vīrietis. Nav jau grūti palīdzēt un vienmēr ir prieks, ka vari būt noderīgs, bet kas būtu, ja vīrs nebūtu mājās? Ja šādas situācijas gadās diezgan bieži medicīnas vadošajiem darbiniekiem derētu aizdomāties par ātrās palīdzības mediķu sastāvu," raksta vēl kāda aculieciniece.

Savukārt Olga dalās ar skarbu secinājumu: "Ir redzētas vairākas reizes situācijas, kad brigāde izsauc otro brigādi, lai nonestu pacientu. Bet pa šo laiku otrā brigāde arī varētu glābt kādam dzīvību.... tā kā saku paldies visiem kaimiņiem/garāmgājējiem, kuri atsaucās uz ārstu lūgumu, ar to palīdzot ne tikai konkrētai ģimenei, bet arī kādam citam slimniekam."

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais