Pilsētvides serviss audzē muskuļus reģionos

AICINĀJUMS. «Kaut arī darbu Cesvainē esam jau uzsākuši, tomēr ne visi ir paguvuši noslēgt līgumu par mūsu pakalpojumu saņemšanu. Arī Lubānas novadā patlaban ir aktīvais līgumu slēgšanas laiks, un mēs ceram, ka klienti operatīvi pārslēgs savus līgumus. Ir jāatceras, ka novada sakoptība un vides tīrība ir atkarīga no mums pašiem – ja līgumi būs noslēgti, tad savu darba daļu mēs izdarīsim ātri, kvalitatīvi un profesionāli,» uzsver Jurģis Ugors © Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

SIA Pilsētvides serviss, kas apvieno 20 gadu profesionālo pieredzi atkritumu apsaimniekošanā visā Latvijā, šobrīd nodrošina savus pakalpojumus Rīgā, Priekulē, Ķekavā, Gulbenē, Carnikavā. Pateicoties kvalitatīvai un profesionālai darbībai, kompetentiem darbiniekiem, uzņēmums turpina paplašināties, savus pakalpojumus turpmāk piedāvājot arī Cesvaines novada iedzīvotājiem, bet, sākot ar 14. oktobri, arī Lubānas novada klientiem. Saruna ar SIA Pilsētvides serviss valdes priekšsēdētāju Jurģi Ugoru.

- Gulbenes novadā atkritumu apsaimniekošanu uzsākāt praktiski pirms diviem gadiem. Tagad klāt nākušas arī citas šī reģiona pašvaldības. Ar ko jūsu piedāvājums ir konkurētspējīgāks par citām šajā reģionā strādājošajām atkritumu apsaimniekošanas kompānijām?

- Kā zināms, atkritumu apsaimniekošanas operatoru pašvaldība izvēlas atklāta konkursa rezultātā. Līdz ar to, ka Gulbenē esam izveidojuši spēcīgu atbalsta punktu - tajā skaitā cilvēkresursu un mūsdienīgu tehnisko bāzi, varam apkārtējām pašvaldībām piedāvāt kvalitatīvu pakalpojumu par konkurētspējīgu cenu. Uz Gulbenes struktūrvienības bāzes blakus esošajos novados varam veikt kvalitatīvu un saimnieciski izdevīgāku atkritumu apsaimniekošanu, jo nav nepieciešamības veidot jaunas struktūrvienības, vienīgi jāpalielina esošās bāzes kapacitāte, ņemot vērā pieprasījumu. Citām Rīgas kompānijām, kuras vēlētos strādāt šajā reģionā, nav šādu priekšrocību - viņiem viss jāsāk no nulles, un līdz ar to izmaksas ir krietni augstākas, kas tiešā veidā atsaucas uz atkritumu apsaimniekošanas tarifu.

- Kā jūs konkurējat ar uzņēmumu, kas līdz šim ir strādājis šajā jomā? Viņiem taču jau ir savas struktūrvienības un tehnika.

- Gan Cesvainē, gan Lubānā līdz šim atkritumus apsaimniekoja vietējie uzņēmumi, kuri dažādu iemeslu dēļ bija nolēmuši pamest šo biznesu. Iespējams, ka ieguldījumi tehniskā parka atjaunošanā un citos procesos bija pārāk lieli, lai attaisnotu sevi, strādājot nelielā teritorijā ar salīdzinoši mazu atkritumu apjomu. Mūsu sniegto pakalpojumu pamatā ir pieredzējusi, profesionāla komanda gan Rīgas centrālajā birojā, gan reģionos.

- Vai pastāv darba un plānošanas specifika attiecībā uz atkritumu apsaimniekošanu galvaspilsētā un lauku teritorijās?

- Galvenā atšķirība ir maršrutu garumā - Rīgā ir augsts iedzīvotāju blīvums, kas nozīmē, ka vienas tonnas atkritumu savākšanai ir nepieciešams daudz mazāk laika un degvielas. Lauku teritorijās nereti jābrauc pat 5 kilometri, lai kādā viensētā iztukšotu 240 litrus atkritumu. Sastādot tarifa piedāvājumu, ļoti rūpīgi jārēķina ne tikai savācamo atkritumu apjoms, bet arī laiks un degvielas izmaksas, kas būtiski atšķiras Rīgā un laukos.

- Ir daudz diskusiju par to, vai viensētām obligāti jāslēdz līgums ar atkritumu apsaimniekotāju. Kāds ir jūsu viedoklis?

- Līgumu par atkritumu apsaimniekošanu ir jāslēdz visiem - to paredz gan likums, gan pašvaldību saistošie noteikumi. Arī mēs no savas puses aicinām slēgt līgumus par atkritumu izvešanu, jo atkritumi rodas pilnīgi visiem.

- Gulbenē ir īpatnība - līgumu par atkritumu apsaimniekošanu slēdz katrs dzīvokļa īpašnieks atsevišķi. Līdz ar to arī rēķins katram jāizraksta atsevišķi. Manuprāt, tas ir sarežģīti gan atkritumu apsaimniekotājam, gan klientam. Vai neesat domājuši, kā šo situāciju mainīt un vienkāršot dzīvi visiem?

- Esam domājuši, jo jāatzīst, ka situācija nav vienkārša, un risinājums noteikti tiks atrasts ilgtermiņā. Uzsākot darbu šajā pilsētā, nevēlējāmies iedzīvotājiem uzspiest kaut ko jaunu, tāpēc pārņēmām esošo sistēmu, pie kuras iedzīvotāji bija pieraduši. Nenoliedzami, tas ir zināms izaicinājums gan mums, gan vietējai pašvaldībai, gan arī iedzīvotājiem. Šo jautājumu ir neiespējami atrisināt vienas dienas vai mēneša laikā, un mēs ik dienu strādājam pie tā, lai klientiem piedāvātu ērtākos pakalpojumus tieši viņiem. Esam atvērti dialogam, priecājamies par klientu ierosinājumiem un atsauksmēm.

- Divi gadi ir pietiekami ilgs periods, lai izdarītu secinājumus. Kāds ir jūsu ieguldītā darba pašvaldības un iedzīvotāju vērtējums?

- Sākums nenoliedzami bija grūts, jo iedzīvotāji bija pieraduši pie iepriekšējā atkritumu apsaimniekotāja un bažījās, kādi būs mūsu darbības standarti, piedāvātais pakalpojums. Tagad visi jau ir pieraduši, un mēs esam gandarīti par pozitīvajām atsauksmēm, labo mūsu servisa novērtējumu gan no pašvaldības, gan iedzīvotāju puses. Bija ļoti patīkami saņemt no pašvaldības atzinīgus vārdus par atkritumu savākšanu un savlaicīgu izvešanu pēc svētkiem, īpaši pēc lielās Jāņu svinēšanas.

- Vai sadarbībai ar vietējo pašvaldību ir būtiska nozīme kvalitatīvai atkritumu apsaimniekošanai?

- Ļoti liela nozīme. Ja pašvaldība ir ieinteresēta, tad darbi sokas daudz labāk un raitāk. Gulbenes un arī jauno sadarbības partneru gadījumā varu teikt tikai labus vārdus, jo mēs veicam ne tikai plānoto atkritumu apsaimniekošanu, kas ir paredzēta savstarpēji noslēgtajā līgumā, bet īstenojam arī dažādus sociālos, sabiedrības izglītošanas projektus. Piemēram, atbalstījām skrējienu, kam bija izglītojoša atkritumu šķirošanas funkcija. Atzīmēšu, ka bērni un jaunieši ir aktīvākie atkritumu šķirotāji, tāpēc ik pa laikam organizējam dažādas akcijas skolās un bērnudārzos, kas veicina atkritumu šķirošanas tradīcijas.

- Vai arī citās pašvaldībās, kur nupat uzsākat darbu, domes attieksme ir pretimnākoša?

- Jā, gan Lubānā, gan Cesvainē pašvaldības ir ļoti ieinteresētas, lai novads būtu sakopts un atkritumu saimniecība būtu kārtībā. Turklāt mēs negaidām, ka kāds mūsu vietā kaut ko izdarīs, bet paši speram pirmo soli. Tāpat kā uzsākot darbu Gulbenē, tāpat arī tagad Cesvainē un Lubānā mēs katram potenciālajam klientam nosūtām vēstuli ar līguma veidlapu un paraugu, kuru vajag tikai aizpildīt un nogādāt mūsu birojā, tādējādi saviem klientiem nodrošinot ērtu pieteikšanos mūsu sniegtajiem pakalpojumiem. Aktīvajā līgumu slēgšanas periodā uzņēmuma pārstāvji strādā gan Lubānā, gan Cesvainē, tāpēc līgumu slēgšanas process ir ļoti vienkāršs. Tie, kuri izmanto internetu, līgumu var noslēgt arī attālināti. Vienlaikus mūsu speciālisti topošajiem un esošajiem klientiem sniedz detalizētu informāciju par mūsu pakalpojumiem, izmaksām un iesaka konkrētajā gadījumā piemērotāko risinājumu, kas dod iespēju samazināt maksājumus par atkritumu apsaimniekošanu - tas attiecas gan uz privātpersonām, gan juridiskām personām.

Tradicionāli darbības uzsākšana kādā reģionā prasa apmēram trīs mēnešus. Tas ir laikietilpīgs process, kura laikā iepriekšējie apsaimniekotāji vairs īsti nevēlas strādāt, jo nav ieinteresēti, savukārt jaunā kompānija nedrīkst uzsākt fizisku atkritumu izvešanu pirms līgumā paredzētā datuma. Lai saīsinātu «nestabilitātes laiku» un iedzīvotājiem nodrošinātu pakalpojumu nepārtrauktību, mūsu komanda strādā operatīvi - Cesvainē reālu darbu uzsākām mēneša laikā pēc līguma noslēgšanas. Tāpat arī Lubānā pārejas laiks no viena operatora pie otra noritēs mēneša laikā - fizisku atkritumu izvešanu Lubānā sāksim jau 14. oktobrī. Līdz ar to aicinu Lubānas iedzīvotājus būt aktīviem, aizpildīt pa pastu saņemtos individuālos līgumus un pārslēgt savus atkritumu apsaimniekošanas līgumus, lai mēs kopā nodrošinātu tīru un sakoptu apkārtējo vidi.

- Visvairāk cilvēkus uztrauc atkritumu izvešanas tarifs - esam pieradināti, ka, līdzko kaut kas mainās, tā pakalpojums kļūst dārgāks. Cik man zināms, šajos gadījumos pakalpojums cilvēkiem izmaksās mazāk.

- Jā, izmaksas ir primārais jautājums, ko uzdot potenciālie klienti, un tas ir saprotams. Mūsu lielā priekšrocība ir izdevīgāki tarifi - Pilsētvides servisa pakalpojumi Gulbenē, Cesvainē un Lubānā ir krietni lētāki par iepriekšējo atkritumu apsaimniekotāju tarifiem, vienlaikus nodrošinot augstākās kvalitātes pakalpojumus.

- Rudens ir zaļo atkritumu laiks - tiek novākti dārzi, grābtas lapas. Vai ir ieplānota zaļo atkritumu savākšana?

- Jā, kopā ar pašvaldības pārstāvjiem sekojam līdzi situācijai un plānojam zaļo atkritumu savākšanas vietas un arī dienas, kurās to veiksim. Aicinu sekot līdzi aktuālajai informācijai gan pašvaldības, gan mūsu uzņēmuma interneta vietnē - pilsētvide.lv.

Līdzīgi notiek ar lielgabarīta atkritumiem - ja pašvaldība uzskata, ka pienācis laiks organizēt lielgabarīta atkritumu savākšanas akciju, tad vienojamies par laiku un vietu. Vienlaikus, ja mūsu šoferi maršrutā pamana izmestus lielgabarīta atkritumus, tie tiek «piefiksēti» un vēlāk sastādīts maršruts, lai ar speciālo transportu tos savāktu. Visos gadījumos ļoti būtiska ir sinerģija ar vietējo pašvaldību - strādājot kopā, varam gūt lieliskus panākumus.



Svarīgākais