Auces novada iedzīvotāji sola protesta akcijas Rīgā un bloķētu satiksmi Rīgas dzelzceļa stacijā, ja netiks nodrošināta normāla satiksme uz Jelgavu un Rīgu, aģentūra LETA uzzināja Auces novada domē.
Pēc informācijas izplatīšanas, ka tiks slēgts vilciena maršruts Rīga-Reņģe, Auces novada iedzīvotāji nolēmuši sākt parakstu vākšanu, lai nepieļautu šī maršruta likvidēšanu.
Nedēļas laikā tika savākti 2467 paraksti. Pagājušajā nedēļā parakstu oriģināli un aucēniešu vēstule tika iesniegta Latvijas Valsts prezidentam Valdim Zatleram, bet parakstu kopijas Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (JL), satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK) un Saeimas priekšsēdētājam Guntaram Daudzem (ZZS).
Savukārt 18.februārī Auces pilsētas pašvaldības zālē notikusi parakstu vākšanas iniciatīvas grupas, vairāku domes deputātu un Rubas pašvaldības pārstāvju tikšanās ar amatpersonām no AS "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkcijas.
Viena no sapulces dalībniecēm, Auces novada Pieaugušo Izglītības un informācijas centra vadītāja Anita Segliņa, pastāstīja: "Pagaidām tika nolemts vērot situāciju un izvērtēt, vai ar likvidētā vilciena maršruta vietā nodrošinātajiem autobusu reisiem būs pietiekami, lai Auces novada iedzīvotāji varētu nokļūt Rīgā un Jelgavā."
Nākamā tikšanās tiek plānota 18.martā, kad pēc mēneša jau varēs spriest par pirmajām iezīmēm reisu piepildītībā.
"Diemžēl, lai arī cik saprotoši būtu pārstāvji no Rīgas, kas bija ieradušies sapulcē, to, cik bezcerīgā situācijā nonākuši daudzi Auces novada iedzīvotāji, kāds no malas diez vai saprot," skaidro Segliņa.
Auces novada iedzīvotājiem tiek solīts, ka salabos ceļu līdz Rubai, kas pavasaros ir ļoti grūti izbraucams pat ar vieglajām automašīnām, tomēr vilciena maršruts tiek atcelts jau februārī, bet ceļa labošanu tikai sola nodrošināt.
"Likvidējot vilciena maršrutu, šim jautājumam patiesībā bija jābūt jau sakārtotam, nevis jāizskan tikai solījumiem, ka ceļu salabos," atzīst Auces novada domes priekšsēdētājs Gints Kaminskis.
Viņaprāt, iedzīvotājiem būs jāpārdzīvo divi ļoti grūti mēneši, jo ceļu, visticamāk, iespējams salabot būs tikai pavasarī pēc sniega nokušanas, kas nozīmē, ka līdz tam nevar apsolīt, ka autobusu reisi šajā ceļa posmā patiešām tiks nodrošināti.
"Mēs arī saprotam, ka ekonomiskajiem rādītājiem pašreizējā situācijā Latvijā ir ļoti liela nozīme, taču valstī nedrīkst domāt tikai par esošo brīdi, jādomā perspektīvā - par nākotni, bet šajā gadījumā ir pamats reālam satraukumam, ka mūsu novadu tiek nolemts "nogriezt" no pārējās Latvijas un kavēt pat visa reģiona attīstību", skaidro Kaminskis.
"Problēma jau nav tikai autobusu reisu skaitā," klāsta Segliņa, "runa ir arī par izmaksām. Ne vienam vien Auces novada iedzīvotājam pēc vilciena maršruta likvidēšanas var nākties aiziet no darba Rīgā vai Jelgavā, jo viņi nevarēs samaksāt transporta izmaksas."
Kā zināms, braucot ar vilcienu, pasažieriem ir iespējams iegādāties mēnešbiļeti, kas ir lētāk, nekā pirkt biļetes katru dienu. Savukārt autobusu pārvadājumus veic dažādas transporta kompānijas, un mēnešbiļetes tajos iegādāties nav iespējams.
Arī jautājums par iespējamo mēnešbiļešu ieviešanu ticis apspriests tikšanās reizē ar amatpersonām no "Pasažieru vilciena" un Autotransporta direkcijas, un saņemts solījums šo jautājumu risināt.
Kaminskis secināja: "Arī šim jautājumam bija jābūt atrisinātam jau pirms dzelzceļa līnijas slēgšanas, jo ir skaidrs, ka mēnešbiļešu ieviešana, pat ja tā būs iespējama, nenotiks tik ātri, kā gribētos."
Sapulcē runāts arī par lielākas kontroles nepieciešamību, lai autobusa šoferi dotu biļeti un lai pēc laika it kā nepiepildītu reisu dēļ nesamazinātu arī autobusu maršrutus.
Auces novada iedzīvotāju iniciatīvas grupa piekrita pagaidīt ar plānotajiem masu protestiem Rīgas dzelzceļa stacijā līdz 23.maijam, lai trīs mēnešu laikā redzētu, kā pildās solījumi un vai piedāvātie papildus autobusu reisi atrisina normālu nokļūšanu līdz Jelgavai un Rīgai.
Kā aģentūra LETA jau ziņoja, Zemgales plānošanas reģiona un novadu pārstāvji uzskata, ka vilcienu maršruta Rīga-Reņģe slēgšana ir nopietns drauds visa Zemgales reģiona līdzsvarotai attīstībai, jo tas skar aptuveni piekto daļu reģiona iedzīvotāju, no kuriem lielākā daļa dzīvo pierobežas teritorijā, kas jau tā tiek uzskatīta par depresīvu.
Turklāt patlaban te vērojams vislielākais bezdarbs, un tieši šī iemesla dēļ daudzi Auces, Bēnes, Penkules, Dobeles iedzīvotāji brauc strādāt uz Jelgavu, Olaini, Rīgu un vēl citām pilsētām, galvenokārt izmantojot ērtāko un pagaidām arī lētāko satiksmes līdzekli - pasažieru vilcienu.
To izmanto arodskolu audzēkņi un augstskolu studenti, kā arī nelielo lauku saimniecību īpašnieki, kuri savus ražojumus ved pārdot uz lielpilsētu tirgiem.