Ceturtdien Liepājā ar valsts un pašvaldības amatpersonu un uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) vadītāju līdzdalību tika nosvinēta dzelzceļa stacijas modernizācijas pabeigšana.
Izpildītā modernizācijas projekta oficiālais nosaukums Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju ne pārāk uzskatāmi atklāj par 24,4 miljoniem eiro paveikto darbu vērienu. Izlietotās naudas daudzumu saprotamu padara tādi parametri kā divu jaunu sliežu ceļu izbūve gandrīz pusotra kilometra garumā, ūdens novades sistēmas izbūve, signalizācijas kabeļu ieguldīšana 150 km garumā, 123 jaunu luksoforu uzstādīšana utt. Visi šie darbi pabeigti jau pērn, iekļaujoties Eiropas Savienības 2007.– 2014. gada plānošanas perioda naudas apguves termiņos. Šā gada sākumā Liepāja tika noklāta ar tik dziļām sniega kupenām, ka nekādi sliežu vai kabeļu likšanas darbi vairs nebūtu iespējami. Atklāšanas pasākumu atbīdīja amatpersonu darba grafiku saskaņošana. Visticamāk, ekonomikas ministre Dana ReiznieceOzola bija ieradusies Liepājā ne tikai uz patīkamo atklāšanas lentītes griešanu, bet arī uz nebūt ne patīkamām sarunām saistībā ar uzņēmumu KVV Liepājas metalurgs.
Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks vakar norādīja uz kravu apgrozījuma pieaugumu Liepājas ostā no 5,6 miljoniem tonnu pērn līdz 8,2 miljoniem šogad, ja piepildīsies visi uzņēmēju aprēķini. LDz valdes priekšsēdētāja pienākumu pildītājs Aivars Strakšas pauda, ka dzelzceļa kravu apjoms ostā pērn bijis 2,5 miljoni tonnu. Tagadējie ieguldījumi ļaus padarīt dzelzceļa pārvadājumus Liepājas virzienā ātrākus un lētākus, kas ļauj cerēt arī uz dzelzceļa kravu daudzuma pieaugumu.