Saved kārtībā Liepājas šoseju

Dzelzceļam un autoceļam jākrustojas divos līmeņos, kā to nodrošinājis un nodrošinās Apšupes ceļa pārvads © Renārs KORIS

Šās vasaras darbi uz Rīgas–Liepājas šosejas dos ne tikai gludu ceļu vairākos posmos pavisam vairāk nekā 70 kilometru garumā, bet arī divus pilnībā atjaunotus tiltus pāri Lielupei un pāri dzelzceļa sliedēm.

274 metrus garais tilts pāri Lielupei uzbūvēts 1959. gadā un pēdējo reizi remontēts 1998. gadā. Toreiz apmierinājās ar to, ka atjaunoja brauktuvi un nostiprināja kopnes (vai karkasu, jo agrāko būvniecībā lietoto kopņu terminu ar pilnīgi citu nozīmi lieto datorzinātnē). Pašreiz notiek tilta rekonstrukcijas darbi. Tie ietver tērauda konstrukciju aizsargpārklājuma un brauktuves atjaunošanu, paredz izbūvēt jaunu hidroizolāciju un asfaltbetona segumu. Darbus veic SIA Saldus ceļinieks un SIA Viadukts par trijiem miljoniem eiro, ieskaitot PVN. Darbi jāpabeidz nākamgad.

Savukārt Apšupes ceļa pārvads pār dzelzceļu aiz krustojuma ar Jelgavas–Tukuma ceļu ir uzbūvēts 1960. gadā un pēdējo reizi remontēts 1994. gadā, kad tika pārbūvēta pārvada brauktuve un veikts laiduma siju un balstu remonts. Kopš pagājušās vasaras notiek pārvada pārbūves darbi, kurus pabeigs šoruden līdz novembrim. Būvdarbus veic SIA Viadukts par 1,9 miljoniem eiro ar PVN.

Ceļa labošana notiek no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam un tālāk līdz Anneniekiem. Šajos darbos ietilpst arī tiltu pār Bērzi un Bērzupīti atjaunošana.

Ceļu un tiltu labošana neizbēgami paredz satiksmes ierobežojumus. No Lielupes tilta līdz krustojumam ar Jelgavas–Tukuma ceļu autovadītājiem jārēķinās ar astoņiem luksoforu posmiem un papildu pusstundu ceļā. Tālāk no Apšupes dzelzceļa pārvada līdz Anneniekiem pašreiz ir pieci luksofori un autovadītājiem ir jārēķinās ar papildu 45 minūtēm. Darbu ātrākai pabeigšanai tie notiek arī naktīs.



Svarīgākais