Mērsraga osta ir viena no mazajām Latvijas ostām, kas pēdējo gadu laikā uzrāda labus attīstības rezultātus, – pagājušajā gadā apstrādāts par 23,4% vairāk nekā 2013. gadā, bet šā gada pirmajos mēnešos attiecībā pret 2014. gada pirmo ceturksni kravu apgrozījums pieaudzis par 10%.
Rosīgs gada sākums
2015. gads iesācies ar čaklu rosību visās trīs Mērsraga ostas komerckuģu piestātnēs. Stividori – SIA Fineks MT, SIA Metsa Forest Latvia un SIA Gamma-Rent – kopīgiem spēkiem šā gada pirmajā ceturksnī pārkrāvuši par desmit procentiem vairāk kravu nekā 2014. gada pirmajos trīs mēnešos. Līdz ar to iepriekšējais rekords ir pārsniegts par 12,1 tūkstoti tonnu, un atkal ir pamats lepoties ar absolūto pirmā ceturkšņa kravu apgrozījuma rekordu visā ostas pastāvēšanas vēsturē. Ostas pārvalde ar to ļoti lepojas un izsaka pateicību saviem klientiem un sadarbības partneriem. Jāatzīst, ka paldies jāsaka arī pateicīgajiem laika apstākļiem – siltā ziema veicināja rosību ne tikai jūrā, bet arī ostas kravu laukumos un piestātnēs.
20. martā ostas pārvaldē notika iestādes kvalitātes pārvaldības sistēmas (KPS) kārtējais uzraudzības audits, kuru veica SIA Bureau Veritas Latvia vadošais auditors Andris Trifonovs. Audita mērķis bija iegūt praktisku apliecinājumu, ka Mērsraga ostas pārvaldes pārvaldības sistēma tiek uzturēta un pilnveidota atbilstoši standarta ISO 9001:2008 prasībām, atbilst minētā standarta prasībām un efektīvi funkcionē. Tika pārbaudīta kvalitātes sistēmas rokasgrāmata, iekšējo auditu plāns, pārvaldības pārskata protokoli un citi ostas darbībai nozīmīgi procesi un dokumenti.
«Mērsraga ostas pārvaldes kolektīvs veiksmīgi tika galā ar uzraudzības auditu, par ko izsaku lielu paldies ostas struktūrvienību vadītājiem un speciālistiem,» teic Mērsraga ostas pārvaldnieks Jānis Budreika.
Vairāk nekā puse kravu – apaļkoki
Mērsraga ostas pagājušā gada rezultāti liecina, ka, apstrādājot 483,6 tūkstošus tonnu dažādu importa un eksporta kravu, attiecībā pret 2013. gadu kravu apgrozījums pieaudzis par 23,4%. Mērsraga osta parāda straujāko kravu apgrozījuma pieauguma dinamiku starp visām Latvijas ostām. 52% kopējā kravu apjoma sastāda apaļkoki, kas ir viens no nozīmīgākajiem mazo ostu kravu veidiem.
Jānis Budreika uzsver: «Kravu apgrozījuma statistikas dati ir visu mūsu klientu, sadarbības partneru un ostas pārvaldes darbinieku čakla darba rezultāts. Par to visiem saku lielu paldies!» Kopumā pērn ostā apkalpoti 127 komerckuģi, kas ir par 19 vairāk nekā iepriekšējā atskaites periodā.
Kravu apjoms Mērsraga ostā 2014. gadā
• Mērsraga ostas darba rezultāti ir ļoti labi. Kravu pieaugums 2014. gadā attiecībā pret iepriekšējo gadu ir 23,4%. Pēc šā rādītāja esam labākā osta Latvijā, un ar to mēs no sirds lepojamies!
• 2014. gadā ostā pārkrauti 483,6 tūkstoši tonnu dažādu importa un eksporta kravu, bet 2013. gadā pārkrauti 391,8 tūkstoši tonnu kravu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ostas kravu apgrozījums ir pieaudzis par 91,8 tūkstošiem tonnu jeb 23,4 procentiem. Ostā apkalpoti 127 komerckuģi bez neviena kuģu negadījuma, bet 2013. gadā ostā apkalpoti tikai 108 komerckuģi.
• Pēc kravu veidiem pirmajā vietā neapšaubāmi ir koksnes kravas – pagājušajā gadā pārkrauti 254,7 tūkstoši tonnu apaļkoku, 104,5 tūkstoši tonnu koksnes šķeldas, 69,4 tūkstoši tonnu koksnes granulu. Citu kravu īpatsvars ir jūtami mazāks – 20,8 tūkstoši tonnu akmens šķembu, 9,6 tūkstoši tonnu kūdras, 4,0 tūkstoši tonnu nozvejoto svaigo zivju, 2,7 asfalta šķembu maisījuma, kā arī jaunās kravas – 11,7 tūkstoši tonnu smilts un 6,2 tūkstoši tonnu tehniskās sāls.